اعمال خاموشی‌های پراکنده در تهران و برخی شهر‌ها

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما امروز مصرف برق در کشور افزایش یافت که این رویه سبب افزایش فاصله تولید تا مصرف برق و اعمال خاموشی‌های پراکنده شده است.
بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد شرایط شبکه برق کشور نامناسب و فشار در این بخش قابل توجه است.

اطلاعیه توانیر درباره خاموشیهای امروز

پیرو انتشار اطلاعیه شماره ۱ صنعت برق در روز گذشته (۱۶ مردادماه)، به اطلاع عموم هموطنان گرامی می رساند، امروز به دلیل افزایش مصرف برق، شاهد خاموشی های پراکنده ای در کشور بودیم.
از این رو همانگونه که در اطلاعیه پیشین نیز عنوان شده بود، در هفته جاری با افزایش دمای هوا، مصرف برق افزایش قابل ملاحظه ای خواهد یافت که با توجه به محدودیت نیروگاه های برق آبی امکان جبران آن نیست.

لذا از همه مشتركان گرامي به ويژه دربخش هاي صنعت، کشاورزی، خانگي و تجاري خواهشمند است به منظور جلوگيري از خاموشي هاي ناخواسته، نسبت به كاهش مصرف خود اقدام تا از قطع برق جلوگيري گردد.

راهكارهاي ساده كاهش مصرف برق :
كاهش مصرف بارهاي سرمايشي از جمله تنظيم كولرهاي گازي روي ۲۵ درجه و قرار دادن کولرهای آبی روی دور کند ) از آنجا که هم اکنون بیشترین میزان مصارف به بخش سرمایش اختصاص دارد، اجرای این راهکار توسط همه مشترکان می تواند به تنهایی همه کمبود برق کشور را برطرف نماید.)

كاهش روشنايي غير ضروري و خاموش کردن حداقل یک لامپ اضافی( اجرای این راهکار می تواند حداقل یکهزار مگاوات از مصرف برق کشور را کم کند)

عدم استفاده از وسايل پرمصرف برقي در ساعات ۱۲ تا ۱۸ ( اجرای این راهکار می تواند فشار مضاعف بر شبکه را از بین ببرد)

حتما ببینید

افزایش ۱۲.۵ درصدی حمل و نقل جاده ای

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مهرداد حمداللهی با اشاره …

دیدگاهتان را بنویسید