راه‌اندازی پایگاه‌های تجمیعی واکسیناسیون در شهرک‌ها و نواحی صنعتی

به گزارش ایرنا از وزارت صنعت، معدن و تجارات، «امید ساعی» اعلام کرد: با تأکید و ابلاغ مدیرعامل سازمان صنایع کوچک‌ و شهرک‌های صنعتی ایران در روز ملی حمایت از صنایع کوچک مبنی بر صیانت از سلامت قشر کارگر و شاغلان کارخانجات و واحدهای تولیدی، پایگاه‌های تجمیعی واکسیناسیون در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور راه اندازی شد.

وی افزود: با تلاش و پیگیری شرکت شهرک‌های صنعتی، تشکل‌های بخش خصوصی و شرکت‌های خدماتی شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان‌ها، تمامی امکانات و زیرساخت‌های لازم برای واکسیناسیون بخش تولید در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان‌ها قرار گرفت تا واکسیناسیون کارگران و شاغلان واحدهای صنعتی و تولیدی کشور شدت پیدا کند.

مدیر روابط عمومی سازمان صنایع کوچک‌ و شهرک‌های صنعتی ایران با اشاره به این‌که روند راه اندازی پایگاه‌های تجمیعی واکسیناسیون در شهرک‌ها و نواحی صنعتی از رشد خوبی برخوردار است، اظهار داشت: امیدواریم با همکاری قرارگاه‌های عملیاتی پیشگیری و مقابله با کرونا در استان‌ها، جامعه هدف بیشتری از بخش تولید زیر پوشش طرح ملی واکسیناسیون قرار گیرند.

ساعی اضافه کرد: واکسن برای تمام کارگران و شاغلان کارخانجات و واحدهای تولیدی شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور رایگان است و گروه‌های سنی اعلام شده در سامانه ثبت نام واکسیناسیون کرونا به‌علاوه افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای و جانبازان می‌توانند با مراجعه به مراکز تعیین شده در این مناطق، واکسن مورد نظر خود را انتخاب و دریافت کنند.

وی ادامه داد: با هماهنگی شرکت شهرک‌های صنعتی با دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی برخی استان‌ها، از جمله خراسان رضوی که در پنجمین موج طغیان ویروس کرونا از شرایط حادی برخوردار است، کارگران خط تولید و پشتیبانی تولید واحدهای صنعتی و تولیدی متولد سال ۱۳۶۰ و قبل از آن در فهرست واکسیناسیون قرار گرفته‌اند.

مدیر روابط عمومی سازمان صنایع کوچک‌ و شهرک‌های صنعتی ایران اظهار داشت: هم ‌اکنون متولدان سال ۱۳۴۷ و قبل از آن در سراسر کشور و همچنین متولدان ۱۳۴۸ تا ۱۳۵۷ که ساکن استان‌های بوشهر، خراسان جنوبی، خوزستان، سیستان و بلوچستان، کرمان، قم و هرمزگان هستند، امکان ثبت‌ نام در سامانه واکسیناسیون کرونا را دارند.

ساعی یادآور شد: بالغ بر ۹۶۰ هزار نفر از شاغلان ۴۸ هزار واحد تولیدی مستقر در ۸۲۹ شهرک و ناحیه صنعتی با وجود مشکلات ناشی از تداوم همه گیری ویروس کرونا و اعلام برخی محدودیت‌ها و تعطیلی‌های سراسری در کشور طی ۱۷ ماه گذشته، همچنان با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به تولید و تأمین نیاز بازارهای داخلی و خارجی اشتغال دارند.

وی در پایان با اعلام حمایت سازمان متبوع خود از روند تسهیل و رفع موانع تولید صنایع کوچک‌ و متوسط در شهرک‌ها و نواحی صنعتی و ضمن قدردانی از فداکاری‌ها و ایثارگری‌های کارگران و سربازان خط مقدم جبهه تولید و استقلال اقتصادی کشور، بر افزایش ضریب سلامت و امنیت شغلی کارگران و ارتقاء رضایتمندی آنان با همکاری دولت و کارفرمایان برای تحقق رونق و جهش تولید تأکید کرد.

سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و ۳۱ شرکت‌ استانی تابعه آن اکنون با دارا بودن یک هزار و ۱۱ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب و ۸۲۹ شهرک و ناحیه صنعتی و سه منطقه ویژه اقتصادی درحال بهره‌برداری، ۸۱ شهرک و ناحیه صنعتی تخصصی، ۶ شهرک فناوری، ۴۰ مرکز خدمات فناوری و کسب و کار، ۲ مجتمع فناوری اطلاعات و خدمات نرم‌ افزاری، ۹۳ هزار و ۹۲۳ قرارداد منعقده و بهره‌برداری از ۴۸ هزار و ۱۲ واحد صنعتی و سه هزار و ۱۴۵ واحد کارگاهی، زمینه اشتغال مستقیم ۹۶۲ هزار و ۲۴۳ نفر را در سراسر کشور فراهم کرده است.

حتما ببینید

افزایش ۱۲.۵ درصدی حمل و نقل جاده ای

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مهرداد حمداللهی با اشاره …

دیدگاهتان را بنویسید