رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران: طرح استاد شاگردی در بازار کار باید رسمیت یابد

عبدالوهاب سهل آبادی  روز  سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بالغ بر ۲۰۰ هزار واحد صنفی در سطح استان اصفهان وجود دارد که در صورت اجرای طرح استاد شاگردی و تربیت نیروی انسانی متبحر و با مهارت می‌توانند عامل افزایش اشتغالزایی و رونق اقتصادی شوند. وی از منسوخ شدن مشاغل فنی در […]

عبدالوهاب سهل آبادی  روز  سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بالغ بر ۲۰۰ هزار واحد صنفی در سطح استان اصفهان وجود دارد که در صورت اجرای طرح استاد شاگردی و تربیت نیروی انسانی متبحر و با مهارت می‌توانند عامل افزایش اشتغالزایی و رونق اقتصادی شوند.
وی از منسوخ شدن مشاغل فنی در استان اصفهان خبر داد و گفت: امروز بسیاری از مشاغل یدی از جمله هنرهای صنایع دستی که به‌عنوان یک صنعت سبزمی‌توان از آن نام برد، به‌علت اینکه موفق به تربیت شاگرد قابلی نشدند، در حال منسوخ شدن است.
رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران تصریح کرد: در صورت  تبدیل هر کارگاه به یک هنرکده یا آموزشگاه و با اصلاح مسائل مربوط به استاد شاگردی، شاهد  تربیت نیروی انسانی فنی و متخصص و بامهارت خواهیم بود.
وی گفت: اصفهان به خاطر موقعیت سوق الجیشی که دارد محل عبور و مرور ده ها کامیون است که هر راننده با گرفتن یک شاگرد می‌تواند در جهت اشتغالزایی و تقویت رونق اقتصادی استان کمک رسان باشد.
سهل آبادی ادامه داد: باید به اصناف مختلف مثل مطب یا آزمایشگاه یا کارگاه‌های کوچک برای گرفتن شاگرد به‌عنوان یک نیروی کار و آموزش مهارت داده شود.
وی  تاکید کرد: امروز بالاترین انتظار برای اشتغالزایی از بخش تولید، صنعت و معدن است که در بحران کرونا به خوبی توانستند نقش آفرینی کنند و ضمن پیشگیری از توقف خط تولید موفق به رفع مایحتاج مردم و تهیه ملزومات پزشکی در راستای مسائل بهداشتی شدند.
وی نبود حمایت قانونی از کارگران غیر رسمی را عمده مشکل در بازار کار دانست و اظهار داشت: چه کسی یا صنفی باید از حق و حقوق آنها حمایت و بنابر قانون مشمول بیمه شوند، مشخص نیست.
رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: بزرگترین ظلم به کارگران زن می شود که باید وزارت کار در راستای عدم پرداخت حق و حقوق زنان کارگر و کارگران غیر رسمی چاره جویی کند.

اصفهان با بیش از پنج میلیون نفر جمعیت، بیش از ۹ هزار واحد تولیدی کوچک و بزرگ با سرمایه ۲۲۱ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۲۶۳ هزار نفر، حدود ۸۴۰ معدن در حال بهره‌برداری با سرمایه‌گذاری بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال و حدود ۲۰۰ هزار واحد صنفی، صنعتی‌ترین استان کشور بشمار می‌آید.

سهم اصفهان در صنعت کشور ۱۱ درصد، سرمایه‌گذاری ۱۰ درصد و اشتغال صنعتی ۸ درصد و رُتبه این استان در طرح‌های نیمه‌تمام صنعتی و تعداد معادن اول و از نظر ذخایر معدنی، دوم است.

حتما ببینید

افزایش ۱۲.۵ درصدی حمل و نقل جاده ای

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مهرداد حمداللهی با اشاره …

دیدگاهتان را بنویسید