سرمایه‌گذار خارجی باید امنیت اقتصادی داشته باشد

به گزارش روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت ایران آرمان خالقی که با برنامه “رویداد” همراه بود، در خصوص چگونگی جذب سرمایه خارجی در حوزه صنعت داخلی گفت: امکان مشارکت در طرح ها و تزریق دانش فنی به صنعت کشور میسر است.

به نظر می رسد در حوزه معدن نیازمند جذب سرمایه خارجی هستیم از طرفی با دستیابی به ماشین آلات و دانش فنی باید تلاش کنیم.

وی پتروشیمی و صنایع نفت را نیز از دیگر محورهایی برشمرد که توان جذب سرمایه خارجی را داراست ولی تحریم ها این حوزه را هدف گرفتند و لذا سرمایه گذار خارجی رغبت چندانی به این مسئله نشان نمی دهد.

به گفته خالقی در صنعت غذا، لوازم خانگی و پوشاک نیز دست سرمایه گذار خارجی باز تر است و از طرفی کشور نیز به سرمایه گذاری نیازمند است.

وی با اعلام این که در قدم نخست، اطلاعات درستی باید در اختیار سرمایه گذار خارجی قرار گیرد، افزود: سرمایه گذار بر اساس شانس و اقبال وارد عمل نمی شود؛ بلکه باید بازاریابی درستی انجام دهیم و سفارت های ایران باید نسبت به معرفی فرصت ها، کار را شروع کنند.

خالقی بخش خصوصی خاصه تشکل های بزرگ نظیر اتاق بازرگانی را از جمله مروجانِ این حوزه معرفی کرد و افزود: حضور در رویدادها و نمایشگاه های بین المللی باید آوردگاهِ معرفیِ فرصت های اقتصادی کشور باشد تا مشخص شود چه امکانات و تسهیلاتی ارائه می دهیم.

تا زمانی که ما دست به بازاریابی و معرفیِ صحیح نزنیم، نمی توان به صورتِ گذری، یک سرمایه گذار را جذب کرد.

این عضو اتاق صمت ایران در مصاحبه با رادیو گفت‌وگو خاطرنشان کرد: این ما هستیم که باید بحث امنیت اقتصادی را برای سرمایه گذار خارجی ترسیم کنیم که بدانند با رو به رو شدن با مشکلات، کار آن ها متوقف نخواهد شد و اصل سرمایه شان به خطر نمی افتد.

خالقی همچنین قوانین موجود را خوب و کافی دانست و گفت: قطر و امارات نیز فضای کسب و کار را به خوبی ترسیم کرده اند و اگر خواهانِ مقایسه با آن ها باشیم، باید تسهیلاتِ جدیدی اضافه کنیم واِلا قوانین فعلی خوب است و فقط در برخی جاها نیازمندِ عرضه امکاناتِ بهتر است.

وی مشکل اصلی را در حوزه اجرای قانون دانست و گفت: اگر تکلیف خود را به درستی انجام دهیم، شاخص های اقتصادی بهبود پیدا می کند.

حتما ببینید

افزایش ۱۲.۵ درصدی حمل و نقل جاده ای

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مهرداد حمداللهی با اشاره …

دیدگاهتان را بنویسید