شرکتها و موسسات بعد از تاسیس و شناخته شدن اقدام به جذب نمایندگی در مناطق مختلف می کنند. بطور معمول نمایندگی وظیفه شناسایی و انجام خدمات یا توزیع کالای شرکت مرجع را با شرایط معین بر عهده دارد.
اولین مرحله برای اخذ نمایندگی عقد قرارداد می باشد. اغلب قراردادهای نمایندگی شکل ثابتی ندارند و در خیلی از موارد با توجه به شرایط متقاضی تنظیم می شوند.
از آنجایی که شخصیت نماینده حامل اعتبار و آبروی شرکت مرجع می باشد بنابراین اغلب شرکت ها در اعطاء نمایندگی بسیار دقیق و سختگیرانه عمل می کنند.
قراردادهای نمایندگی علاوه بر مشخصات کامل هویتی و جغرافیایی متقاضی و شرکت مرجع شامل تعهدات و الزاماتی هستند که به دو طرف قرارداد مربوط می شود. در واقع شرکت مرجع وظیفه ارائه خدمات و فروش کالای خود را با شرایط مشخص به نماینده دارد. که این شرایط عبارتند از:
– مهلت مقرر
– نوع کالا و یا خدمات
– محدوده چغرافیایی مجاز برای فعالیت
– میزان هزینه های مجاز برای دریافت حداقل و حداکثر حق الزحمه
– قیمت مشخص برای ارائه کالا و خدمات
– و …
مطالب مشابه:
————————————————————
نحوه تنظیم قرار دادهای بین المللی
————————————————————
ویدئوهای بیشتر ببینید.
۰۹۰۳۱۱۴۲۹۳۸
محصول مشابه با این مطلب:
بسته قرار دادهای خرید و فروش بازرگانی بین الملل