مدیرعامل شهرک های صنعتی استان تهران: زمین های صنعتی واگذار شده تهران تعیین تکلیف شد

تهران- ایرنا- مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان تهران گفت: یک هزار و ۲۰۰ فقره از زمین های خالی و بدون استفاده واگذار شده در شهرک های صنعتی این استان تعیین تکلیف شد.

صابر پرنیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سال گذشته، با بررسی و ارزیابی زمین های واگذار شده در شهرک های صنعتی استان تهران، مشخص شد تعداد قابل توجهی از این زمین های صنعتی، بلا تکلیف، خالی یا نیمه تمام رها شده اند.

وی یادآورشد: با ارسال گزارش به استانداری، مقرر شد غربالگری در خصوص این زمین ها انجام شود تا به این طریق زمین های بلا استفاده و خالی از سرمایه گذاران به تولیدکنندگان واقعی واگذار شود.

پرنیان اظهارداشت: بر همین اساس برای استفاده درست از فرصت های سرمایه گذاری و زیر ساخت های صنعتی ایجاد شده در راستای تولید، ایجاد ارزش افزوده و اشتغالزایی، از سال ۹۹ برای تعیین تکلیف و ساماندهی تمامی زمین های واگذار شده، از سال گذشته ورود کردیم.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان تهران با بیان اینکه زمین های خالی و بدون استفاده شهرک ها و نواحی صنعتی این استان تا سال ۱۳۹۸ تعیین تکلیف شد، گفت: طی ۹ ماهه امسال، ۱۸۳ فقره به مساحت ۱۲۲ هکتار فسخ و ۳۸۰ قرارداد با مساحت ۱۲۵ هکتار مهلت برای اتمام طرح و طی همین مدت ۳۸ هکتار خلع ید و باز پس گیری اراضی انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: ورود به این حوزه موجب متوقف سازی فرآیند زمین خواری و دلالی اراضی صنعتی استان شده و با سازمان ثبت احوال توافق شد تا افراد نتوانند بدون هماهنگی با شهرک های صنعتی، صلح نامه امضا و زمین ها را به دیگری واگذار کنند.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان تهران اعلام کرد: پیرو همین موضوع، بخشنامه ای از سوی مرکز اصناف ایران وزارت صنعت، معدن و تجارت به تمامی استان ها ابلاغ شد که هیچ مشاور املاکی حق امضای مبایعه نامه برای معامله زمین های صنعتی ندارد.

وی اضافه کرد: با مدیریت سایت ها و نرم افزارهای فروش مجازی مانند شیپور و دیوار مبنی بر اینکه حق خرید و فروش املاک و زمین های واقع در شهرک ها و نواحی صنعتی را ندارند مکاتبه شد.

پرنیان تاکید کرد: با ایجاد فرصت فعالیت برای تولیدکننده واقعی، عرصه را برای زمین خواران و دلالان تنگ و زمین های پس گرفته شده را به واحدهای تولیدی دانش بنیان بدون اجرای تشریفات واگذار می کنیم.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان تهران گفت: اینکه عده ای فکر کنند که می توانند در شهرک های صنعتی زمین بخرند و نگهدارند، بدانند که دیگر چنین موضوعی امکان پذیر نیست.

وی افزود: از سوی دیگر کمیته ای به نامه کمیته پایش راه اندازی شده تا وضعیت طرح های نیمه تمام صنعتی یا راکد را بررسی و پایش و برای فعال سازی و بهره برداری از آنها کمک کند.

پرنیان یادآورشد: هر هفته با برگزاری نشست این کمیته، مشکلات ۱۵ تا ۲۰ واحد و طرح صنعتی نیمه کاره بررسی و راهکار حل مشکل برای بهره برداری ارائه می شود.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان تهران گفت: در روند بررسی مشکلات واحدهای نیمه کاره، در صورتی که شخصی انگیره برای اتمام پروژه را نداشته باشد، اجازه ادامه فعالیت نمی دهیم چون زمین های شهرک های صنعتی برای تولید و اشتغال پیش بینی شده و این تعلل مانع تحقق و اجرای آن است.

وی اظهارداشت: تاکنون ۶۰۰ طرح نیمه تمام راکد تعیین تکلیف شده و همین رویکرد منجر به ایجاد فضایی پویا و فعال در همه شهرک های صنعتی استان تهران شده است.

پرنیان تاکید کرد: تعداد واحدهای در دست ساخت در سال جاری نسبت به سال ۱۳۹۹، شاهد رشد ۱۰۰ درصدی است و این میزان رشد در سال گذشته نسبت به سال ۱۳۹۸ نیز رشد ۷۰ درصدی داشت.

استان تهران ۱۸ شهرک و ۴۷ لکه صنعتی دارد و ۲۵ درصد صنایع کشور در این محدوده جغرافیایی مستقر هستند.

حتما ببینید

افزایش ۱۲.۵ درصدی حمل و نقل جاده ای

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مهرداد حمداللهی با اشاره …

دیدگاهتان را بنویسید