مزیت تجاری ما در بازار افغانستان، کمرنگ تر بودن رقبای خارجی است

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد مهرانی عصر امروز در نشست اتاق مشترک ایران و افغانستان با بیان اینکه کسانی که تجربه صادرات دارند می‌دانند که بدون بازاریابی میدانی در یک کشور، امکان دستیابی به بازارهای آن کشور وجود ندارد، گفت: بسیاری از بازرگانان ایرانی فکر می‌کنند که در اتاق بازرگانی یک تاجر افغان یا عراقی به او معرفی می‌شود و سپس اقدام به تجارت می‌کند. این در حالی است که بازار امروز این چنین نیست و قرار نیست هر کالایی که در اختیار داشتیم از فروش آن مطمئن باشیم.

مدیر امور اتاق‌ها و شوراهای مشترک اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران افزود: بازار افغانستان این مزیت را دارد که رقبای خارجی در آن کمتر فعالیت می‌کنند. با این حال برخی کشورهای دیگر نیز در حال ورود به بازار افغانستان هستند.

مهرانی با بیان اینکه داشتن تجارت یک سویه با یک کشور به معنی سیطره بر بازار آن کشور نیست یادآور شد: اقتضای تجارت بین الملل وقوع چنین رویدادهایی است. مثلاً برعکس حالتی که ما در تجارت با افغانستان داریم، برزیل با ما دارد و ما صرفاً از این کشور وارد کننده هستیم ولی صادراتی به برزیل نداریم.

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم برگزاری نشست‌های مشترک به تجار هر دو طرف کمک کند تا شانس خود را برای کسب بازار متقابل بیافزایند و آزمایش کنند. ما آمادگی داریم تا هم از نظر حجم کالا و هم خدمات، صادرات خود به افغانستان را افزایش دهیم.

حتما ببینید

ابلاغ ثبت ملی خانه وارطان و بنای اتاق بازرگانی به استاندار تهران

به گزارش خبرگزاری مهر، در یکی از نامه‌های علی‌اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی خطاب به …