معاون وزير صنعت، معدن و تجارت در بازديد ميداني از بازار كيف و كفش تهران، مسائل و مشكلات توليد كنندگان اين صنف را از نزديك بررسي كرد.

معاون وزير صنعت، معدن و تجارت در بازديد ميداني از بازار كيف و كفش تهران، مسائل و مشكلات توليد كنندگان اين صنف را از نزديك بررسي كرد.

علي رسوليان روز چهارشنبه با حضور در راسته كيف و كفش تهران در خيابان صف، از واحدهاي صنفي توليد و فروش محصولات چرمي بازديد كرد.

وي همچنين در بازدید از دو كارگاه توليد كفش، ضمن گفت‌وگو با مدیران و كارگران اين واحدهاي صنفي، از نزدیک در جریان توانمندی‌ها و روند فعاليت آن‌ها قرار گرفت.

رئيس هيأت مديره و مديرعامل سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي ايران در ادامه از مركز طراحي و مدل سازي خوشه صنعتي كفش بازديد و پس از آن با حضور در جمع اعضاي هیأت مدیره اتحادیه صنف کفاشان دست دوز تهران، پاي صحبت فعالان اين بخش نشست.

كفاشان تهران در اين نشست به ارائه دیدگاه‌ها و راهكارهاي پيشنهادي خود درخصوص مهمترین مسائل و مشکلات پيش رو، از جمله تأمين و نوسان قيمت مواد اولیه، ساماندهي و انتقال اين صنف به شهرك صنعتي قرچك و … پرداختند.

رسوليان نيز به منظور رفع موانع پيرامون فضاي كسب و كار و سرمايه گذاري و سرعت بخشي به انتقال اعضاي اتحاديه صنف کفاشان دست دوز به شهرك صنعتي قرچك كه در فاز توسعه خود ميزبان اين توليد كنندگان خواهد بود، دستورات لازم را صادر كرد.

صنعت كيف و كفش نیازمند يك زنجیره تولید قدرتمند است
معاون وزير صنعت، معدن و تجارت در حاشيه بازديد از بازار كيف و كفش و نشست با اعضاي هیأت مدیره اتحادیه صنف کفاشان دست دوز تهران در گفت‌وگو با خبرنگاران با تأکید بر حضور تولید کنندگان کیف و کفش در بازارهاي رقابتی اظهار داشت: در طول ۷ ماهه سال جاري ۵۰ میلیون دلار صادرات كيف و كفش داشته‌ایم که به نسبت ظرفيت و توانمندي‌هاي اين بخش رقم ناچيزي است.

علي رسوليان با اشاره به بازدید هفته گذشته خود از دوازدهمین نمایشگاه صنعت کیف، کفش، ماشین آلات، مواد اولیه و محصولات پوست و چرم در مشهد افزود: واحدهای تولیدی كيف و كفش با موانع و مشكلات متعددي، از جمله تأمین مواد اولیه مواجه‌اند که بخشی از آن نیازمند حمایت دولت است.

وی درخصوص مشکل مواد اولیه و قیمت آزاد در بازار و دلالی در این حوزه اضافه كرد: مواد اولیه این صنعت ارز دولتی ندارد و درخصوص واردات و گمرک نیز ما برای حمایت از تولید داخل، محدودیت‌هایی را اعمال کرده‌ایم؛ اما به دلیل شرایط رقابتی، مواد مورد استفاده باید کیفیت لازم را داشته باشد.

رئيس هيأت مديره و مديرعامل سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي ايران با بیان این‌که تولید داخل، واردات کیف و کفش را به صفر رسانده است، ادامه داد: این صنعت نیازمند منطقه (زون) بندي و شهرک‌های صنعتي صنفي تخصصي با مدیریت اتحادیه‌هاي مربوطه است و ما نيز حمایت‌های لازم را ارائه خواهیم داد.

رسوليان همچنين با تأكيد بر اين‌كه این صنعت نیازمند يك زنجیره تولید قدرتمند است، اظهار داشت: سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي ايران تا كنون ۵ خوشه كسب و كار مرتبط با اين صنعت را در تهران، تبريز، مشهد، اصفهان، قزوين و قم شناسايي، اجرا و پياده سازي نموده و از حضور توليد كنندگان در نمایشگاه‌های خارجی، بازاریابی و صادرات آن‌ها نيز حمایت می‌کند.

وی تصريح کرد: فعالان حوزه کیف و کفش باید از تشکل‌ها و بنگاه‌های اقتصادي قوی برخوردار باشند، زیرا این صنعت نیازمند برند سازی، بازاریابی، مدیریت صادرات و بازار سازی برای حضور در بازارهاي خارجی است.

معاون وزير صنعت، معدن و تجارت با بيان این‌که کیفیت محصولات اين صنعت با محصول خارجی قابل رقابت است، افزود: با توجه به این‌که این محصولات توان تأمین نياز داخل را دارند و این صنعت چهارمین رسته شغلی اشتغالزای کشور است، با اتحادیه کفش دست دوز براي ارتقاء و ساماندهي اين بخش به توافق‌هاي خوبي دست يافتيم.

رسوليان با اشاره به این‌که در نتيجه تعامل‌‌هاي خوب في‌مابين، كارشناسان تراز اول دنیا برای آموزش به کشور خواهند آمد، اضافه کرد: برنامه ريزي و همکاری‌های لازم در حوزه دیپلماتیک صورت گرفته تا بيش از گذشته شاهد رونق آموزش‌های بین‌المللی در اين صنعت باشیم.

وي در پاسخ به پرسشی درخصوص تعطیلی برخی کسب و کارها توسط شهرداری تهران به دلیل جابه‌جايي به برخي از شهرک‌های صنعتي که فضا و زیرساخت مناسبی ندارند، خاطرنشان کرد: انتقال صنايع و مشاغل مزاحم به خارج از بافت‌هاي جمعيت شهري سال‌هاست كه توسط شهرداري‌ها پيگيري مي‌شود، كه حضور شمار زيادي از فعالان صنف پوشاک، کیف و کفش، آجیل و خشکبار و خیاطان تهران در شهرك صنعتي قرچك، نمونه موفق تعامل اين مجموعه با شهرداري و نهادهاي صنفي است. اما براي ميزباني هرچه بيشتر اصناف، به طرح‌هاي توسعه و شهرك سازي‌هاي جديد نيازمنديم كه اميدواريم در سریع ترین زمان ممکن تکمیل و آماده واگذاري شوند.

معاونان فني و صنايع كوچك سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی تهران، رئيس و اعضاي هیأت مدیره اتحادیه صنف کفاشان دست دوز تهران، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران را در بازديد ميداني از بازار كيف و كفش تهران همراهي مي‌‌كردند.

حتما ببینید

افزایش ۱۲.۵ درصدی حمل و نقل جاده ای

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مهرداد حمداللهی با اشاره …

دیدگاهتان را بنویسید