نوگرایی، مقدمه توسعه و مقدم بر نوسازی است

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمان با تأکید بر اینکه نوگرایی بسیار مهم‌تر از نوسازی است، گفت: نوسازی الزاماً به توسعه پایدار نمی‌انجامد اما نوگرایی حتماً به توسعه منجر خواهد شد.

سیدمهدی طبیب زاده در نشست برند شهری فرصت‌های سرمایه‌گذاری در عصر هوش مصنوعی، افزود: تحقق توسعه به دید وسیع، بلندنظرانه و آینده‌نگری نیاز دارد و بیش از همه برنامه‌ریزی جسورانه می‌طلبد.

رئیس اتاق کرمان اظهار کرد: برندسازی شهری مهم‌ترین ابزار بازاریابی و بازارسازی استان است و می‌توان با معرفی برندی برای استان حضور گردشگر را افزایش داد.

وی ادامه داد: اگر ظرفیت‌های مختلف استان به‌صورت حرفه‌ای معرفی و شناخته شوند آنگاه استان به مقصد گردشگری تبدیل خواهد شد و در پی این رویداد توسعه و تحول در اقتصاد شهری اتفاق خواهد افتاد.

طبیب زاده، با اشاره به اینکه توسعه استان با کمک یکدیگر و ایجاد شبکه گسترده‌ای از علاقه‌مندان و دلسوزان امکان‌پذیر است، اظهار کرد: باید قصه توسعه کرمان برای آینده نوشته و تصویری از آینده توسعه استان خلق شود.

رئیس اتاق کرمان با اشاره به ظرفیت‌های غنی و فاخر استان گفت: متفرق بودن فعالیت‌ها باعث شده استان به توسعه لازم دست نیابد، درصورتی‌که باید تحول و تغییر نگرش از سمت وابستگی به منابع به سمت اقتصاد دانش‌بنیان برود.

در ادامه رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و امور زیربنایی اتاق کرمان نیز گفت: پیرو برگزاری جلسات شورای گفت‌وگوی استان مربوط به چالش‌های پیش روی استان به‌ویژه در حوزه زیرساخت‌ها تصمیم گرفته شده همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان در اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۳ برگزار شود.

علی نقوی اظهار کرد: برای تدوین سند توسعه استان باید تعداد محدودی پروژه و فرصت سرمایه‌گذاری دارای اولویت مشخص شود که یکی از محل‌هایی که می‌توان این کار را انجام داد همین همایش کرمان آیدکس خواهد بود.

وی تصریح کرد: از کمک کمیسیون‌های تخصصی اتاق ایران برای برگزاری پنل‌های باکیفیت‌تر در این همایش استفاده خواهیم کرد.

استاندار کرمان نیز در این نشست گفت: کرمان ویژگی‌های منحصربه‌فرد و ارزشمندی در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی دارد که هر یک می‌توانند به‌تنهایی برجسته‌سازی شوند.

محمدمهدی فداکار، بیان کرد: در حوزه برندسازی، محوریت کار با بخش خصوصی باشد و دولت همراهی و پشتیبانی‌ها را انجام می‌دهد.

وی گفت: در برند، داشته‌های یک شهر و منطقه به تصویر کشیده می‌شود که عموماً ویژگی‌های منحصربه‌فردی هستند که در هزاران ویژگی دیگر شهر دیده نمی‌شوند، اما می‌توان آنها را برجسته‌سازی کرد.

فداکار، به تفاوت‌های فرهنگی نیز اشاره و تصریح کرد: کرمان یک هویت فرهنگی به نام شهید حاج قاسم سلیمانی دارد که به‌واسطه آن برجسته شده و ارزش اقتصادی نیز برای استان به همراه می‌آورد و همچنین حضور گردشگر مقاومت را شاهد هستیم.

استاندار کرمان افزود: در قدم نخست برای برندسازی باید اجماعی در داخل استان از مجموعه‌های دولتی، خصوصی و کنشگران فعال این حوزه، رسانه‌ها و … شکل گیرد و همراه‌سازی شود.

در این نشست مقرر شد شورای عالی برندسازی شهری کرمان متشکل از فعالان بخش خصوصی، اتاق بازرگانی، دستگاه‌های دولتی و با حمایت و پشتیبانی استانداری تشکیل و همچنین در نشست شورای اداری استان، گزارشی از برگزاری همایش کرمان آیدکس ۱۴۰۳ برای همکاری بیشتر دستگاه‌های مختلف ارائه شود.

حتما ببینید

دولت از مشوق‌های مالیاتی برای بهبود فضای کسب‌وکار حمایت کند

رئیس اتاق اهواز با اشاره به موضوع معافیت مالیات ارزش‌افزوده شرکت حمل‌ونقل کالا، گفت: مشوق‌های …