آموزش های ضروری برای صادرات

دوره آنلاین آموزش صادرات

 

توانایی علمی و تجربه نیروی انسانی یکی از مهمترین دارایی های هر سازمانی می باشد. بسیاری از سازمان‌ها، آموزش و توسعه را بخش جدایی‌ناپذیر فعالیت توسعه ی منابع انسانی در نظر می گیرند. این سازمان ها گاها ساعات آموزشی را در طول سال برای کارکنان اجباری کرده‌اند و این واقعیت را در نظر دارند که فناوری، مهارت کارکنان را با سرعت زیادی کاهش می‌دهد. البته باید در نظر داشت که تنها سازمان ها و شرکت ها نیستند که به آموزش نیروی انسانی خود اهمیت می دهند بلکه گاهی افراد یا پرسنل یک سازمان برای رشد و توانمندی شخصی خود در خارج از سازمان به سمت آموزش می روند. آموزش در حوزه تجارت و بازرگانی بین الملل بعلت حساسیت های خاص قانونی و اجرائی، یکی از اجزاء لاینفک می باشد. شاید اجرای صادرات کالا در ظاهر بسیار ساده بنظر برسد اما در واقع کسب و کاری پر از ریسک و همراه با خطرات خاص خود می باشد. آموزش های مناسب صادرات و کسب مهارت های تجارت و بازرگانی بین الملل اهرمی در راستای مقابله با این ریسک ها و تسهیل کننده مسیر صادرات می باشد.

آموزش اثر بخش باید باعث یادگیری و یادگیری باعث تغییر رفتار شود. از دیدگاه پیتر دراکر صاحبنظر معروف حوزه مدیریت، منظور از اثربخشی EFFECTIVENESS یعنی انجام کار درست . پس نتیجه میگیریم اگر آموزشی باعث تغییر رفتار نشود آموزش درست و درخوری نبوده است و نباید از آن انتظار بازخورد قابل توجهی در سازمان یا سازو کار شرکت داشته باشیم.

 

دسته بندی مخاطبین آموزش های صادرات

 

۱- آموزش انفرادی صادرات:
همانطور که از نام آن پیداست شخص برای کسب اطلاعات و توانمندی شخصی اش برای آموزش صادرات و بازرگانی اقدام می کند که ممکن است این آموزش با هدف استخدام در ساختار سازمان یا شرکت بازرگانی صورت بگیرید و یا ممکن است فرد شاغل بوده و برای ارتقا دانش و جایگاه اجرایی خود در سازمان اقدام به گذراندن دوره ی آموزشی مربوطه کند.

 

۲- آموزش صادرات برای شخص کارآفرین  یا شرکت کوچک:

 در این دسته از آموزش صاحب کسب و کار برای صادرات کالا یا کالاهای در اختیار تمایل به آموزش صادرات کالا دارد و یا علاوه بر شخص خود مایل به برگزاری دوره آموزش صادرات در درون شرکت خود می باشد.

 

۳- آموزش درون سازمانی صادرات برای یک سازمان یا شرکت بزرگ:

معمولا این دسته از شرکت ها درون ساختار خود بخش هایی بنام منابع انسانی و موارد مشابه دارند که به برنامه ریزی آموزشی و توسعه منابع انسانی توجه زیادی می کنند.

 

بعد از این مقدمه کوتاه، در ویدئوی زیر قصد داریم تا الزامات آموزش صادرات، سیر منطقی این آموزش ها و منابع و ماخذ مهم و معتبر برای آموزش صادرات را برای شما مخاطبان عزیز توضیح دهیم:

 

 

مطالب مشابه: 

————————————————————

آموزش بازاریابی بین الملل

————————————————————

نوین تجارت محترم  ویدئوهای بیشتر ببینید.  ۰۹۰۳۱۱۴۲۹۳۸

 

محصول مشابه با این مطلب:

کارگاه آموزشی صادراتبسته آموزش صادرات گام به گام

حتما ببینید

پروموشن در بازاریابی بین الملل

   ترفیع یا پروموشن Sales Promotion در بازاریابی بین الملل به فعالیت‌هایی اشاره دارد که منجر …