اتاق‌ بازرگانی اصفهان و داکار تفاهم‌نامه همکاری امضاء می‌کنند

درنشست بررسي فرصت‌هاي تجاري و سرمايه‌گذاري اصفهان و داكار که با حضور سفير ايران در سنگال، دو نفر از اعضای هیئت رئیسه اتاق بازرگانی اصفهان و رئيس اتاق بازرگاني داكار به صورت وبینار برگزار شد، مقرر گردید بین اتاق‌های بازرگانی اصفهان و داکار تفاهم‌نامه همکاری منعقد شود.

به گزارش روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت ایران و به نقل از اتاق بازرگانی اصفهان، در این نشست محمدرضا دهشیری سفیر جمهوری اسلامی ایران در سنگال با اشاره به سابقه ۱۲ ساله خواهرخواندگی اصفهان و داکار گفت: شایسته است این فرصت منجر به تعاملات اقتصادی دو کشور نیز بشود. وی با توجه به پتانسیل‌های موجود در اصفهان به ویژه در زمینه سرمایه‌گذاری مشترک در حوزه‌های مختلف پیشنهاد انعقاد تفاهم‌نامه میان اتاق‌های بازرگانی اصفهان و داکار با هدف کمک به توسعه تعاملات تجاری طرفین را ارایه داد.

در ابتدای این نشست نیز بهرام سبحانی نایب رئیس اتاق بازرگانی اصفهان ضمن ابراز خرسندی از ایجاد فضای گفتگو بین اتاق‌های بازرگانی اصفهان و داکار به تشریح پتانسیل‌های استان در زمینه‌های صنعت فولاد، کشاورزی، نساجی، گردشگری، صنایع‌غذایی و ظرفیت‌های صادراتی استان پرداخت.

وی همچنین افزود: شرکت‌های دانش بنیان موجود در اصفهان می توانند پاسخگوی نیازهای فنی و تکنولوژیکی سنگال باشد.
همچنین فرشته امینی عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی اصفهان تعیین نمایندگانی از سوی اتاق‌های بازرگانی اصفهان و داکار را در تسریع و تسهیل تعاملات طرفین به منظور افزایش مراودات تجاری بسیار حایز اهمیت دانست.

در ادامه عبدالله سو (Abduoulaye Sow)رئیس اتاق بازرگانی داکار از علاقمندی اتاق بازرگانی داکار برای فراهم‌سازی زمینه‌های همکاری بازرگانان و فعالان اقتصادی اصفهان و داکار خبر داد و تصریح کرد: از طریق انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین اتاق‌های بازرگانی داکار و اصفهان می‌توان تعاملی برد -برد ایجاد کرد.
 وی با تاکید بر اینکه علاقمندیم از تجربیات موثر اتاق بازرگانی اصفهان استفاده کنیم همکاری در زمینه سرمایه‌گذاری‌های مشترک را از موارد پیشنهادی اتاق داکار عنوان کرد.
سو در ادامه ضمن معرفی مرکز آموزش فنی و حرفه ای با یک قرن سابقه در داکار گفت: در این آکادمی فعالیت‌های زیادی در راستای توانمندسازی فعالان اقتصادی به ویژه در زمینه تجارت بندری صورت گرفته و ما آماده انتقال تجربیات و همکاری با اصفهان در این زمینه هستیم.
رئیس اتاق بازرگانی داکار همچنین با اشاره به خودکفا نبودن داکار در بخش کشاورزی از ابراز تمایل آنها برای برقراری تعامل در زمینه محصولات مختلف کشاورزی به ویژه گندم و برنج خبر داد.
وی همچنین با تاکید بر اینکه فعالیت‌های مربوط به ساخت و ساز در داکار در حال انجام است گفت: در عرصه ساخت و ساز و صنعت نیز خواستار تعامل با همتایان ایرانی و پذیرای سرمایه‌گذاران در این حوزه‌ها هستیم.

علیرضا سالاریان رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در اصفهان نیز در این وبینار ابراز امیدواری کرد با هدایت و راهبری بسیار خوب سفیر ایران در سنگال شاهد گسترش روز افزون روابط اقتصادی و دیپلماسی عمومی طرفین باشیم.
وی از اعلام آمادگی نمایندگی وزارت امورخارجه اصفهان به عنوان پل ارتباطی بین سفارتخانه ایران در سنگال و بخش‌های مختلف اصفهان خبر داد.
در پایان این نشست مقرر شد پیش‌نویس تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین اتاق‌های بازرگانی اصفهان و داکار از سوی واحدبازاریابی و امور بین‌الملل اتاق بازرگانی اصفهان تنظیم و پس از تایید اتاق داکار ،نهایی و منعقد شود.

حتما ببینید

افزایش ۱۲.۵ درصدی حمل و نقل جاده ای

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مهرداد حمداللهی با اشاره …

دیدگاهتان را بنویسید