اتاق بازرگانی تبریز به اتاقی با عملکرد شفاف تبدیل می شود

به گزارش خبرنگار مهر، یونس ژائله ظهر شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهار داشت: هم اکنون باید به دنبال تشویق واحدهای تولیدی و ایجاد بازارهای جدید باشیم که نقش رسانه ها در این موضوع بسیار بالا است که در این راستا اتاق بازرگانی به اتاقی با عملکرد شفاف تبدیل می شود و عملکرد آن به صورت ماهانه در اختیار اصحاب رسانه قرار می گیرد تا هم صاحبان رسانه و هم مردم از روند فعالیت این اتاق اطلاع داشته باشند.

وی با اشاره به اولویت اتاق بازرگانی تبریز گفت: بررسی صلاحیت دارندگان کارت بازرگانی و ساماندهی آنها یکی از مهم ترین اولویت های اتاق است چرا که برخی مدیریت های غیر صحیح در صدور این کارت ها سبب مشکلاتی در حوزه اقتصادی شده که هم اکنون تعداد این کارت ها به هزار و ۸۰۰ مورد رسیده است که نیاز به ساماندهی دارد.

ژائله همچنین بر ضرورت تلاش این اتاق در راستای افزایش اشتغال، درآمدزایی و صادرات تاکید کرده و ادامه داد: با کمک تشکل ها و انجمن های مربوطه به دنبال برنامه های جامعی در این حوزه هستیم.

رئیس اتاق بازرگانی تبریز با اشاره ای به وضعیت استان در بحث تامین نقدینگی بخش های تولیدی گفت: در استان آذربایجان شرقی تنها ۱۷ درصد منابع به تولید اختصاص داده شده که باید به دنبال رفع این مشکل باشیم؛ از سوی دیگر وظیفه بانک های خصوصی نیز در این میان سنگین است چرا که با وجود اینکه ۳۳ درصد منابع استانی در اختیار بانک های خصوصی است تنها سه درصد را در اختیار استان قرار می دهند که انتظار داریم حداقل منابع خودمان در اختیار خودمان قرار گیرد.

وی ادامه داد: اتاق بازرگانی وظیفه پیوند میان بخش خصوصی و دولت را بر عهده دارد که تعاملات لازم در این راستا شکل می گیرد و در قالب شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولتی، مهم ترین مسائل این حوزه مورد بررسی قرار می گیرد.

ژائله در خصوص وضعیت ماشین سازی تبریز نیز گفت: ماشین سازی کارخانه ای منحصر به فرد است که یکی از برندهای تبریز محسوب می شود اما این کارخانه در طول سال های گذشته گرفتار معضلاتی شد و هم اکنون میزان فروش سالیانه آن ۲۷ میلیارد تومان است که برای یک کارخانه ماشین سازی رقمی بسیار ناچیز است.

وی ادامه داد: انتظار داریم جمعی از صاحبان قدرت و سرمایه از بخش خصوصی استان اراده کرده و فکری به حال این کارخانه کنند و عزم همگانی برای نجات آن شکل گیرد تا هم میزان فروش آن و هم میزان اشتغال زایی کارخانه بسیار بالاتر برود.

ژائله همچنین از احتمال شرکت در انتخابات اتاق ایران خبر داد و گفت: نقش اتاق تبریز در تصمیم گیری های این حوزه در کشور متاسفانه ضعیف شده است که باید به دنبال ارتقای این نقش باشیم.

حتما ببینید

استعفای دسته جمعی در اتاق بازرگانی زنجان

به گزارش خبرگزاری مهر، ۵ عضو از ۱۵ عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی …