اتاق تبریز و فنی و حرفه‌ای آذربایجان شرقی تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

تفاهم‌نامه همکاری بین اتاق تبریز و اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان شرقی در راستای بهره‌گیری از توانایی‌های علمی، آموزشی، تحقیقاتی و افزایش دانش فنی و توسعه منابع انسانی متخصص و افزایش بهره‌وری نیروهای فعال در حوزه‌های مختلف صنعت به امضا رسید.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز در این دیدار ضمن تأکید بر نیاز صنایع استان به نیروی کار جدید گفت: کمبود نیروی کار در بخش صنعت استان در حال حاضر تبدیل به دغدغه اساسی صنعتگران شده است.

 یونس ژائله ضمن اعلام آمادگی صنایع استان در جذب نیروهای دارای مدرک مهارتی توسط اداره کل فنی و حرفه‌ای استان، افزود: باید برای نیروهای ماهر مزایا و امتیازات ویژه‌ای در نظر گرفته شود.

ژائله با اشاره به اهمیت آموزش‌های تخصصی، بر لزوم برگزاری دوره‌های آموزشی تعمیر و نگهداری ماشین‌آلات و تجهیزات تأکید کرد و گفت: نیاز به افراد دارای دانش فنی در زمینه بازسازی دستگاه‌های قدیمی و تبدیل آن به دستگاه‌های مدرن و به‌روز با کارکرد جدید از یکسو و تعمیر آن‌ها به هنگام بروز مشکل در صنایع استان کاملاً محسوس است، بنابراین اداره کل فنی و حرفه‌ای استان می‌تواند با آموزش و تقویت مهارت دانش فنی، راهگشای بسیاری از مسائل در آینده باشد.

برگزاری دوره‌های آموزشی مهارت‌محور متناسب با نیاز صنایع استان

علی مشایخی، مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان آذربایجان شرقی نیز در این دیدار با اشاره به فعالیت‌های گسترده این مجموعه در راستای تربیت نیروی کار ماهر و آماده‌سازی جوانان برای ورود به بازار کار، از آمادگی این اداره کل در راستای برگزاری دوره‌های آموزشی و مهارت‌ورزی متناسب با نیاز صنایع استان خبر داد.

وی با بیان اینکه در آینده نیاز به مهارت‌های نرم‌افزاری چندین برابر خواهد شد، افزود: این مجموعه در رابطه با بحث آی‌تی نیز فعالیت‌های گسترده‌ای داشته و دانش‌آموختگان مجربی نیز تربیت کرده است، به‌طوری‌که استان آذربایجان شرقی سه سال متوالی در رشته‌های مکاترونیک و تراش سی‌ان‌سی موفق به کسب رتبه‌های برتر در المپیاد نخبگان مهارتی زیر ۲۱ سال شده است.

مشایخی با اشاره به استقرار یکی از واحدهای آموزشی اداره کل فنی و حرفه‌ای استان در ورودی شهرک صنعتی غرب گفت: هدف از این اقدام این است که ما از قلب صنعتی منطقه فاصله نگیریم.

آموزش نیروهای فعال صنایع و واحدهای عضو اتاق

در ادامه این دیدار تفاهم‌نامه همکاری آموزشی بین اتاق تبریز و اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان شرقی در راستای شناسایی نیازها، ارزشیابی شغلی، آموزش و مهارت‌آموزی پایه و تکمیلی نیروهای فعال در صنایع و واحدهای عضو اتاق و ارتقای مهارت آنان در قالب برگزاری دوره‌های آموزشی با مشارکت طرفین به امضا رسید.

در قالب این تفاهم‌نامه مقرر شد: از ظرفیت‌ها و امکانات طرفین به‌منظور همکاری و تعامل، جهت پرورش نیروی انسانی توانمند و دارای تجارب فنی و مهارتی در استان، آماده‌سازی شغلی و توانمندسازی مهارتی نیروی کار شاغل در صنایع استان از طریق ارائه خدمات آموزش‌های مهارتی، متناسب با نیاز حال و آیندهٔ بازار کار با استفاده از استانداردهای مصوب سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، تبادل دانش فنی و توان علمی، فنی و تجربی مربیان و کارشناسان و متخصصان با واحدهای صنعتی و همکاری‌های مشترک آموزشی، علمی و پژوهشی بهره گرفته شود.

حتما ببینید

استفاده از بازار سرمایه برای تأمین مالی پروژه های لرستان ضروری است

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد در تشریح روش‌های تأمین مالی، گفت: طی …