ارتباط اتاق‌ها با اتاق بازرگانی بین‌المللی، به توسعه صادرات کمک می‌کند

دبیر کل کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌المللی (ICC) با بیان اینکه استان زنجان دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی در بخش‌های مختلف است، گفت: زنجان در مسیر توسعه قرار دارد و با همه مشکلات موجود، آینده بسیار روشن است.

محمد خزاعی در نشست با فعالان اقتصادی استان زنجان، با تأکید بر اینکه تسهیل تجارت، کار اصلی اتاق بازرگانی بین‌المللی است، افزود: صنوف و بخش‌های مختلف اقتصادی در اتاق بازرگانی بین‌المللی (ICC) عضو هستند و اتاق زنجان نیز با عملکرد خوب در لیست عضویت WCF قرار دارد.

دبیر کل کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌المللی با اشاره به شاخه‌های مختلف این سازمان ازجمله کنفدراسیون اتاق‌های بازرگانی جهان، تصریح کرد: بحث قراردادهای حقوقی و فرمت‌های آن از اصلی‌ترین مباحث در اتاق بازرگانی بین‌المللی است.

خزاعی با اشاره به ظرفیت‌های اتاق بازرگانی بین‌المللی و لزوم بهره‌مند شدن از آنها در راستای توسعه صادرات و حل مشکلات در این حوزه، ابراز امیدواری کرد: با توسعه روابط و ایجاد پل‌های ارتباطی بین استان‌ها زمینه این مهم هرچه بیشتر فراهم شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی زنجان نیز در این دیدار بر اهمیت همکاری با سازمان‌های بین‌المللی به‌ویژه ICC که در زمینه ایجاد ارتباط بین فعالان بخش خصوصی کشورهای مختلف تمرکز دارد، تأکید کرد.

صمد یوسفی اصل با اشاره به شرایط اقتصادی استان زنجان، افزود: میزان صادرات استان طی سال گذشته ۶۰۰ میلیون دلار و در همین حدود نیز واردات داشته است و ترکیه و عراق در زمره شرکای اصلی تجاری استان زنجان محسوب و امارات، هند، روسیه، پاکستان، افغانستان، چین و چند کشور دیگر نیز از دیگر شرکای تجاری ما هستند.

یوسفی اصل با اشاره به اینکه اتاق زنجان در نظر دارد تا کار در حوزه بین‌المللی را به‌صورت تخصصی و با نیروهای متخصص پیش ببرد، خاطرنشان کرد: به دلیل وجود مشکلات و نقص در سازوکارهای اقتصادی به‌خوبی نتوانسته‌ایم جایگاه اصلی خود را در بازارهای جهانی پیدا کنیم و اگر این مشکلات نبود، رتبه‌های بالایی را در زمینه تولید و تجارت در دنیا داشتیم.

در ادامه این جلسه مباحث مختلفی ازجمله صادرات استان زنجان و موانع و مشکلات آن، سازوکارهای موجود برای حل اختلافات و پیگیری مشکلات حقوقی فعالان اقتصادی و صادرکنندگان، زمینه‌های مستعد فعالیت در بخش‌های مختلف استان زنجان و ظرفیت‌های آن موردبحث و تبادل‌نظر قرار گرفت.

حتما ببینید

استفاده از بازار سرمایه برای تأمین مالی پروژه های لرستان ضروری است

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد در تشریح روش‌های تأمین مالی، گفت: طی …