افزایش تولید بیش از دو برابری در ۸۶ واحد بزرگ صنعتی

سعید زرندی  – معاون طرح و برنامه وزات صنعت، معدن و تجارت (صمت) – در گفت گو با ایسنا، اظهار کرد: معاونت طرح و برنامه وزارت صمت ماهانه ۴۰ کالای اصلی و مهم بخش صنعت و معدن را تحت عنوان کالاهای منتخب صنعتی و معدنی بررسی می کند. این بررسی از حدود ۱۰۰۰ واحد صنعتی و معدنی انجام می شود. چرا که تعداد کل واحدهای صنعتی و معدنی خیلی زیاد هستند و امکان پایش همه آنها وجود ندارد.

وی با بیان اینکه ۱۰۰۰ واحدی که بررسی می شود بیش از ۶۰ درصد تولید ارزش افزوده بخش صنعت و معدن را پوشش می دهد، تصریح کرد: بنابراین آمار این ۱۰۰۰ واحد وضعیت بیش از ۶۰ درصد صنعت معدن کشور را نشان می دهد.

حالا به گفته این مقام مسئول بررسی ۳۱۹ واحد از این ۱۰۰۰ واحد در ۱۰ ماه نخست سال جاری حاکی از این است که ۱۴۸ واحد بین ۲۰ تا ۵۰ درصد رشد تولید، ۴۰ واحد بین ۵۰ تا ۷۰ درصد، ۴۵ واحد بین ۷۰ تا ۱۰۰ درصد و ۸۶ واحد بیش از ۱۰۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش تولید داشتند.

وی افزود: این ۳۱۹ واحد که از جمله واحدهای بزرگ و مهم جامعه آماری هستند مربوط به ۳۰ کالا از جمله بخش انواع سواری، لوازم خانگی، محصولات معدنی، محصولات بهداشتی و غیره است.

جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صمت نیز نشان می دهد که در ۱۰ ماهه سال جاری، از بین ۲۹ کالای منتخب صنعتی، تولید ۲۰ کالا نسبت به مدت مشابه سال قبل بین ۰.۳ تا ۵۵۴ درصد افزایش یافته، تولید انواع لوازم خانگی با ۳۹.۶ درصد افزایش به بیش از ۳.۵ میلیون دستگاه رسیده و مانند ماه های اخیر بیشترین کاهش تولید مربوط به روغن ساخته شده نباتی بوده است.

حتما ببینید

افزایش ۱۲.۵ درصدی حمل و نقل جاده ای

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مهرداد حمداللهی با اشاره …