افزایش میزان جذب صادرات از گمرکات استان اصفهان

رسول کوهستانی پزوه در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: گمرکات استان اصفهان با ارائه و تحقق بسته‌های حمایت از رونق تولید در سال گذشته وجهش تولید در سال جاری در بهار امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، روند جذب انجام تشریفات صادرات کالا از طریق گمرکات استان اصفهان از حیث وزن ۵۴ درصد و لحاظ ارزش ۴۷ درصد رشد داشته است.

وی بیان داشت: در ۳ ماهه نخست ۱۳۹۹ میزان ۳۱۳ هزار و ۲۵۰ تن کالا به ارزش ۱۴۷ میلیون و ۱۹۱ هزار دلار به مقصد ۵۶ کشور جهان از طریق گمرکات استان اصفهان تشریفات صادرات آنها انجام پذیرفته است.

مدیرکل گمرکات استان اصفهان با اشاره به اینکه در بهار ۹۹ تشریفات ۳۴ درصد از وزن و ۵۰ درصد از ارزش کل صادرات استان اصفهان از طریق گمرکات استان انجام پذیرفته است، تصریح کرد: این درحالی است که در بهار ۹۸، تشریفات ۲۲ درصد از وزن و ۳۴ درصد از ارزش کل صادرات استان اصفهان از طریق گمرکات استان محقق شده است.

وی روند افزایش میزان جذب انجام تشریفات صادرات از طریق گمرکات استان اصفهان در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل را از لحاظ وزنی ۵۴ درصد و از حیث ارزشی ۴۷ افزایش برشمرد و تاکید کرد: مهمترین دلیل اینکه صادرکنندگان استان تمایل دارند از خدمات گمرکات استان اصفهان بهره ببرند ارائه و تحقق بسته‌های حمایتی از رونق تولید و جهش تولید در گمرکات استان اصفهان بوده است.

کوهستانی پزوه افزود: مهمترین تسهیلات گمرکات استان به تولیدکنندگان و صادرکنندگان در سال جهش تولید را ارزیابی در محل واحدهای تولیدی و حمل یکسره، اجرای مدیریت ریسک و انتخاب مسیر سبز و زرد برای واحدهای تولیدی و ارائه خدمات در خارج از وقت اداری در سرتاسر استان پهناور اصفهان برشمرد که منجر شده زمان و هزینه انجام تشریفات صادرات به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش پیدا کند.

حتما ببینید

فصل الخطاب مدیریت در تجارت خارجی کشور باید گمرک باشد 

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز: رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و …