افزایش ۲۲ درصدی صادرات کالاهای غیر نفتی در کشور طی ۲ماه اول سال

به گزارش خبرنگار مهر، فرود عسگری ظهر امروز شنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان شرقی با بیان اینکه در دو ماه اول سال ۷ میلیارد و ۷۴۰ میلیون دلار کالای غیرنفتی از طریق مبادی گمرکی کشور صادر شده است، گفت: در این دو ماه شاهد رشد ۲۲ درصدی صادرات غیرنفتی کشور بودیم.

وی سپس با بیان اینکه این افزایش  درحوزه محصولات و فرآوردهای پتروشیمی ۱۰  و در سایر کالاها ۴۰ درصد بوده است، ادامه داد: این میزان در آذربایجان نیز شرقی نیز ۴۰ درصد بوده است.

عسگری با بیان اینکه آذربایجان شرقی ظرفیت ها و پتانسیل های بالای اقتصادی و صنعتی دارد، گفت: باید از این توانمندی ها در جهت توسعه استان استفاده کرد.

رئیس کل گمرک ایران همچنین گفت: ظرفیت های تجاری و صنعتی آذربایجان شرقی همچون وجود منطقه آزاد ارس، سه اداره کل گمرک تبریز، جلفا و سهلان نمونه ای از این توانمندی ها است.

وی با بیان اینکه با اجرای سامانه الکترونیکی امور گمرکی با ۲۷ سازمان از طریق پنجره واحد گمرکی ارتباط برقرار شده است، گفت: رویکرد گمرگ کمک به رونق تولید و تجارت است.

رییس گمرک کشور با اشاره به زمینه های اقتصادی و تجاری آذربایجان شرقی خواستار حذف تشریفات و تسهیل صادرات در مبادی خروجی و گمرکی شد.

وی همچنین با اشاره به اینکه واحدهای تولیدی و صنعتی می توانند حقوق ورودی گمرک را با تاخیر پرداخت کنند، ادامه داد: امکان ترخیص مواد اولیه ورودی به کشور به صورت نسیه از سیاست های حمایتی گمرک است.

گفتنی است در این مراسم علی اصغر عباس زاده به عنوان مدیر کل جدید امور اقتصاد و دارایی آذربایجان شرقی و لیلا اورنگی به عنوان ناظر گمرکات این استان معرفی شد.

حتما ببینید

فصل الخطاب مدیریت در تجارت خارجی کشور باید گمرک باشد 

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز: رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و …