انتقاد رئیس خانه صنعت یزد از بی‌توجهی به تحقق شعار سال رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت یزد با اشاره به دغدغه و توجه جدی رهبر معظم انقلاب به موضوعات و مباحث اقتصادی گفت: متاسفانه در این سال‌ها نسبت به نامگذاری‌های سالانه بی‌توجهی شده و تحقق نیافته است.

سیدعلی‌ اکبر کلانتر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از یزد اظهار کرد: نامگذاری‌های سالانه از سوی مقام معظم رهبری یک فرمان و نقشه راه است که در مسیر اجرا دچار بی‌توجهی شده و این فرمان عملیاتی به درستی محقق نمی‌شود. وی با بیان این‌که رهبری در سخنان خود به تحقق نیافتن کامل جهش تولید در سال ۹۹ […]

سیدعلی‌ اکبر کلانتر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از یزد اظهار کرد: نامگذاری‌های سالانه از سوی مقام معظم رهبری یک فرمان و نقشه راه است که در مسیر اجرا دچار بی‌توجهی شده و این فرمان عملیاتی به درستی محقق نمی‌شود.

وی با بیان این‌که رهبری در سخنان خود به تحقق نیافتن کامل جهش تولید در سال ۹۹ نیز اشاره داشتند ادامه داد: طی یک دهه گذشته نامگذاری‌ها با موضوعات اقتصادی بوده است که باید به عنوان یک اولویت در بدنه اجرایی کشور به طور جدی مورد توجه باشد نه اینکه تنها به تشکیل کمیته و دبیرخانه و کارگروه اقدام شود.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت یزد با بیان این‌که امسال نیز شروع به راه‌اندازی کمیته و کارگروه می‌کنند و در ادامه مسیر به تحقق این نامگذاری که مانع‌زدایی و پشتیبانی از تولید را در نظر دارد توجه ندارند، افزود: بخش خصوصی همه توان و سرمایه خود را در مسیر تولید قرار داده است اما نه تنها حمایتی نشده بلکه در این سال‌ها با قوانین و بخشنامه‌های خود، چوب‌های متعددی لای چرخ تولید گذاشته‌اند.

کلانتر با طرح این پرسش که “آیا علت باقی ماندن و حل نشدن مشکلات فقط تحریم های ظالمانه است؟” اضافه کرد: قطعا، نامگذاری سال بر اساس دریافت اطلاعات، بازخوردهای فعالیت‌ها و برنامه‌های اقتصادی هرسال و مطالعات انجام گرفته توسط کارشناسان مختلف در مراکز پژوهشی دانشگاهی، مجمع تشخیص مصلحت، مرکز پژوهش‌های مجلس و مشاوران مختلف اقتصادی صورت می‌گیرد که این یعنی اشراف کامل بر موضوعات.

وی با انتقاد از این‌که گوش شنوایی برای شنیدن دردها و آلام تولید و صنعت وجود ندارد تصریح کرد: طرح مشکلات و پیشنهادات و خواسته‌ها، سالهاست توسط تشکل‌ها و فعالان اقتصادی و تولیدی از طریق مختلف بیان شده اما دریغ از اندکی توجه و یا ذره‌ای تلاش برای حل مشکلات با راهکارهایی که خودمان پیشنهاد دادیم.

وی با بیان این‌که در اواسط دهه نود کتابچه‌ای با موضوع “اهم مشکلات تولید، تبعات و راه کارها” مشتمل بر یکصد و پنجاه موضوع در یازده سرفصل برگرفته از نظرات و دیدگاه‌های روسای انجمن‌های تخصصی، هیئت مدیره‌ها و تعداد زیادی از خبرگان، نخبگان و تولیدکنندگان استان در اختیار نهاد ریاست جمهوری، نمایندگان مجلس و استاندار وقت استان قرار گرفت عنوان کرد: قطعا همین اطلاعات منتج به این نامگذاری‌ها شده و می‌شود اما پیشنهاد بنده این است که یک نامگذاری را به موضوع “چرا با وجود اینهمه تاکیدات بالاترین مقام و رکن کشور بیش از بیست سال است خیلی از مشکلات حل نمیشود” اختصاص دهند و بررسی کنند چرا طرح‌ها و برنامه ها و این نامگذاری ها تحقق پیدا نمی‌کند.

کلانتر در پایان با بیان این‌که منکر کارهای انجام شده در این سال‌ها نیستم اظهار کرد: به صورت پراکنده اتفاقات خوبی افتاده و اقداماتی انجام شده است ولی به نقطه مطلوب برگشت ناپذیر که تاثیر آن در زندگی و معیشت مردم مشهود باشد نرسیدیم.

حتما ببینید

افزایش ۱۲.۵ درصدی حمل و نقل جاده ای

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مهرداد حمداللهی با اشاره …