اهدای۸ قلاده سگ موادیاب به گمرک ایران

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گمرک ایران،  بدنبال انتشار گزارش سازمان جهانی گمرک در خصوص عملکرد گمرک کشورمان در مبارزه با جرائم مختلف از جمله قاچاق کالا و انواع مواد مخدر سنتی، صنعتی و روانگردانهای جدید و مواد شیمیایی تحت کنترل که پیش ساز مواد مخدر هستند، دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل (UNODC) تعداد ۸ قلاده سگ مواد یاب از یک شرکت معتبر هلندی خریداری و به گمرک ایران اهداء نمود .

در پی انتقال این هشت قلاده سگ مواد یاب و هماهنگی بعمل آمده از طرف دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل و ستاد مبارزه با مواد مخدر  شرکت هلندی طرف قرار داد سه تن از اساتید مجرب خود را جهت برگزاری دوره آموزشی ۶ هفته ای برای مربیان سگ های مواد یاب گمرک جمهوری اسلامی اعزام نموده و این دوره آموزشی در حال برگزاری است .

ماموران گمرک ایران در سال ۹۶ موفق به کشف ۱۵۳ تن انواع مواد مخدر و پیش سازهای سنتی و صنعتی مواد مخدر شدند. رقمی که در مقایسه با سال ۹۵ حدود ۶۰۰ درصد رشد را نشان می دهد.

بر اساس گزارش دفتر اطلاعات منطقه ای سازمان جهانی گمرک (RILO) در سالهای ۲۰۱۶  و  ۲۰۱۷ ،  گمرک ایران در مبارزه با قاچاق برای دو سال متوالی رتبه اول را در بین گمرکات کشورهای جهان کسب کرده است .
 

حتما ببینید

گمرک اصلی ترین سازمان ارائه دهنده خدمات در مرزها است

رئیس کل گمرک ایران: معاون وزیر و رئیس کل گمرک ایران ؛گمرک را اصلی ترین …