بازار گزارش می دهد قطعی ادامه‌دار برق؛ موج دوباره گرانی و نگرانی| قیمت هر پاکت سیمان ۶۰ هزار تومان

بازار؛ گروه انرژی: برق صنایع سیمانی و فولادی چند هفته ای قطع می شود. قطعی هایی که در زمستان پارسال منجر به  افزایش قیمت سیمان شده بود، حالا اینبار بدتر  از قبل از حال تکرار شدن است. هر چند که محمدرضا مرتضوی رییس خانه صنعت، معدن  تهران در گفتگو با بازار  هر گونه گرانی به بهانه قطعی برق را رد می کند و از برخورد با گران فروش ها خبر می دهد اما فعالین بازار از شروع افزایش قیمت ها می گویند.

واحدهای تولیدی در معرض ورشکستگی 
مرتضوی دبیرکل خانه صمت ایران و رییس خانه صنعت، معدن  و تجارت تهران  می گوید که ما در سیمان و فولاد با مازاد تولید مواجه هستیم. در چنین شرایطی منطقی نیست که بلافاصله بعد از کاهش یا توقف تولید شاهد افزایش قیمت ها باشیم. و  او با اشاره به این‌که بیش از ۸۷میلیون تن ظرفیت تولید سیمان در کشور است، تصریح کرد: کمتر از ۶۰میلیون تن سیمان در داخل کشور مصرف می‌شود و حدود پنج‌میلیون تن هم در سبد صادرات قرار می‌گیرد که این اعداد و ارقام نشان می‌دهد مازاد تولید در کشور داریم.

رییس خانه صنعت و معدن تهران : کاهش تولید ناشی از قطعی های برق حاشیه سود واحدهای تولیدی را کاهش داده و ممکن است حتی آنها را در حاشیه زیان قرار دهد اما اجازه گرانی کالا داده نمی شود؛ فعالین اقتصادی می گویند که امکان کنترل دستوری بازار وجود ندارد

او مدعی است که کاهش تولید ناشی از قطعی های برق حاشیه سود واحدهای تولیدی را کاهش داده و ممکن است حتی آنها را در حاشیه زیان قرار دهد اما اجازه گرانی کالا داده نمی شود.  اما فعالین این صنعت این ادعاها را قبول نداشته  مدعی اند که کنترل دستوری قیمت ها شدنی نیست.

حتما ببینید

افزایش ۱۲.۵ درصدی حمل و نقل جاده ای

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مهرداد حمداللهی با اشاره …