بازدید رئیس سازمان توسعه تجارت از غرفه کرمان در نمایشگاه اوراسیا

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران و رئیس اتاق کرمان از غرفه کرمان و توانمندی‌های استان در نخستین نمایشگاه اختصاصی اوراسیا بازدید کردند.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران نیز در بازدید از این نمایشگاه تصریح کرد: این نمایشگاه فرصت مناسبی برای صادرکنندگان کوچک و متوسط است تا بتوانند با برقراری ارتباط با فعالان اقتصادی کشورهای اوراسیا، برای صادرات تولیدات خود تلاش کنند.

حمید زادبوم با اشاره به توانمندی‌های اقتصادی استان کرمان در حوزه کشاورزی، ابراز امیدواری کرد: تلاش‌های انجام شده برای ارائه توانمندی‌های اقتصادی در این نمایشگاه، مسیر جدیدی برای افزایش صادرات استان کرمان به کشورهای اوراسیا باز کند.

 رئیس اتاق کرمان نیز در این بازدید گفت: با توجه به امضای تفاهم‌نامه بین ایران و کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا، ایران می‌تواند تولیدات و محصولات خود را با تعرفه‌های ترجیحی به کشورهای عضو این اتحادیه شامل روسیه، بلاروس، ارمنستان، قرقیزستان و قزاقستان صادر کند.

سیدمهدی طبیب زاده افزود: در این نمایشگاه سعی شده برای معرفی بیشتر کرمان، گوشه‌ای از توانمندی‌های استان عرضه تا به تولیدکنندگان در زمینه اطلاع از بازارهای مختلف و آمادگی برای رقابت در این بازارها کمک شود.

رئیس اتاق کرمان با حضور در این نمایشگاه ضمن بازدید از تمامی غرفه‌های اتاق کرمان، با افرادی که قصد سرمایه‌گذاری در استان را داشتند، به گفت‌وگو پرداخت و همچنین برخی شرکت‌های فعال در حوزه حمل‌ونقل به‌ویژه کشتیرانی، آمادگی خود را برای تسهیل در ارسال کالاهای صادراتی کرمان اعلام کردند.

در این نمایشگاه باوجود محدودیت‌های بسیار برای حضور در نمایشگاه و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، بازدیدها بسیار خوب گزارش شده و غرفه داران توانستند تعامل‌ها و مذاکرات خوبی با بازدیدکنندگان برقرار کنند.

اولین نمایشگاه اختصاصی اوراسیا از ۱۸ تا ۲۱ تیرماه ۱۴۰۰ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران برگزار شد و برخی فعالان حوزه صنایع‌دستی، خرما، پسته، محصولات گلخانه‌ای، فرش، صنایع غذایی، سنگ از استان کرمان در این نمایشگاه تولیدات خود را عرضه کردند.

حتما ببینید

اتاق ارومیه و اتاق بازرگانی شرقیه شمالی عمان، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ارومیه، گفت: با امضای تفاهم‌نامه همکاری بین اتاق …