برای فعالان واحدهای صنعتی کارت های تردد درنظر گرفته شده و مسئولیت آن با خانه صمت است.

بازار؛ گروه استان ها: محدودیت های جدید کرونایی و ممنوعیت تردد به شهرهای قرمز و نارنجی که از شنبه آغاز شد، فعالان بخش تولید و صنعت را با چالش جدیدی روبرو کرده است.

طی روزهای گذشته به دلیل بی برنامه گی و نبود هماهنگی های لازم بسیاری از کارگران و فعالان بخش صنایع تولید به دلیل محدودیت های ایجاد شده و ممنوعیت تردد برای حضور در بخش تولید و صنعت با موانعی مواجه شدند و تداوم این وضعیت، سبب خاموشی چرخ تولید در برخی از نواحی خواهد شد.

میدان هزار سنگر آمل، چندکارگر اصرار می کنند که خودروها آنان را به محل کارشان در ساری و شهرک صنعتی برسانند و خودروهای مختلف به دلیل ایجاد منع تردد از پذیرش این خواسته امتناع می کنند.

یکی از آنان که دارای مدرک کارشناسی ارشد بوده و در واحد پرورش جوجه یک روزه در ساری کار می کند، به خبرنگار بازار می گوید: خودروی من چون پلاک محمودآباد دارد نمی توانم برای تردد استفاده کنم از اینرو طی روزهای گذشته هر روز بیش از ۳۰ هزار تومان کرایه رفت و برگشت به ساری پرداخت می کنم.

وی که خود را مسلمی معرفی کرد، ادامه می دهد برای حضور در مجموعه تولید جوجه های یک روزه مجبورم از شهرهای متعددی از جمله ساری عبور کنیم و به دلیل نداشتن کارت تردد نمی توانم از خودرو شخصی خود استفاده کنیم.

وی با اظهار اینکه راننده سرویس واحد تولیدی نیز از روز شنبه تاکنون به دلیل منع تردد و محدودیت ایجاد شده فعالیت نمی کند، افزود: برگه های ماموریت و اشتغال که در واحدهای تولیدی صادر شده مورد توجه قرار نمی گیرد و این مسئله برای فعالان حوزه صنعتی مشکلاتی ایجاد کرده است.

مسلمی در عین حال به مشکلات فراروی مجموعه تولیدی و جوجه های یک روزه اشاره می کند و می گوید:قیمت جوجه های یک روزه حدود چهار هزار تومان است درحالی که هزینه های دوره تولید ۲۱ روزه بسیار بالااست و مهمترین دغدغه این بخش تامین نهاده ها است.

کرونا و شیوع ان تاکنون بیش از شش هزار کارگر مازندرانی را به دلیل نبود مواد اولیه و تحریم ها خانه نشین و بیکار کرد و شمار اشتغال بخش خدمات را ۱۷ هزار نفر کاهش داده است و اجرای محدودیت های جدید و تعطیلی اصناف و واحدهای صنفی، میزان خسارت های این بخش را تصاعدی کرده است.

مجتبی رضوی رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت مازندران نیز در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به تردد فعالان واحدهای تولیدی می گوید: برای فعالان واحدهای صنعتی کارت های تردد درنظر گرفته شده است و مسئولیت آن با خانه صمت است.

صدور کارت های تردد ویژه فعالان صنعت و تولید
وی بابیان اینکه از دیروز کار صدور کارت های تردد بخش صنعت و تولیدی آغاز شده است، افزود: شمار زیادی از واحدهای تولیدی و صنعتی را مشمول این طرح کردیم تا کارت های تردد واحدهای صنعتی و تولیدی را ارائه دهیم.

رضوی با اظهار اینکه مازندران به چهار منطقه تقسیم شده است، گفت: از این تعداد یک منطقه ویژه برای تردد نیروهای فعال در صنعت و تولید در کل استان درنظر گرفته شده است.

رئیس خانه صمت مازندران یادآور شد: لیست فعالان صنعتی توسط شرکت های صنعتی در دست تهیه است و در این کار ادارات صمت نیز همکاری دارند تا زودتر برگه های تردد فعالان صنعتی و تولیدی را صادر کنیم.

رضوی یادآور شد:برای تمامی واحدهای تولیدی و صنعتی در استان کارت تردد صادر می شود تا مشکلی برای تردد فعالان صنعتی و تولیدی ایجاد نشود.

رئیس خانه صمت مازندران یادآور شد: طبق هماهنگی با استانداری، صمت و نیروی انتظامی برنامه ریزی لازم برای صدور کارت ها شده تا فعالان صنعتی مشکلی نداشته باشند.

همچنین حسین حسن نژاد معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران با اشاره به اعمال محدودیت های تردد در استان سه شهرستان را قرمز بیان کرد و گفت: برای تمامی شهرستان های استان محدودیت های اعمال شده که شامل بخش صنعت و معدن می شود.

وی با بیان اینکه در صورت تردد و ورود به شهرهای قرمز و نارنجی جریمه هایی اعمال می شود در زمینه فعالیت صنوف نیز گفت: تمامی صنوف درجه یک و دو درشهرهای نارنجی و درجه یک در شهرهای قرمز دایر خواهند بود و صنوف و واحدهای تولیدی با ظرفیت ۵۰ نفر فعالیت خواهند کرد.

حسن نژاد همکاری اصناف و واحدهای صنفی و تولید را تاکنون در اجرای طرح مطلوب ذکر کرد و گفت: فعالیت اصناف صنوف دو تا چهار تا شش عصر خواهد بود و فعالیت این صنوف در شهرهای قرمز کلا تعطیل است.

کاهش ۱۷ هزار نفری اشتغال
شیوع کرونا تاکنون کرکره بسیاری از واحدهای تولیدی و صنفی را در مازندران پایین کشیده است و به گفته حسینقلی قوانلو کرونا سبب شده تا در بخش خدمات شمار اشتغال ۱۷ هزار نفر کاهش یابد.

وی با اشاره به خسارت کرونا بربخش های تولیدی و صنعت اظهار داشت: برای حمایت از فعالان این بخش تسهیلات حمایتی درنظر گرفته شده است.

بیش از دو هزار و ۶۰۰ واحد تولیدی و صنعتی در مازندران فعالیت دارند که ۲۵ درصد آن به دلایل مختلف تعطیل و غیرفعال هستند و کرونا ظرفیت تولید در بسیاری از واحدهای تولیدی را تقلیل داده است.

حتما ببینید

افزایش ۱۲.۵ درصدی حمل و نقل جاده ای

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مهرداد حمداللهی با اشاره …