برخورد قضایی در صورت مشاهده قصور در تعیین تکلیف کالاهای رسوبی گمرکات

معاون دادستان کشور در بازدید از انبارهای گمرک خرمشهر عنوان کرد:

دکتر جمالی گفت: با سازمان هایی که کالاهای موجود در انبار گمرکات کشور را تعیین تکلیف نکنند برخورد قضایی می شود.

کد خبر:
۱۱۰۱۴۰۱۶۱۷

زمان انتشار:
۲۵ بهمن ۱۴۰۱ – ۲۳:۵۲ بعد از ظهر

۹ بازدید

به گزارش پایگاه خبری اخبار گمرکی-اقتصادی و به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ معاون دادستان کل کشور به منظور بررسی روند تعیین تکلیف کالاهای رسوبی و متروکه موجود در گمرکات خوزستان و نحوه ترخیص، از انبارهای گمرک بندر خرمشهر بازدید کرد.

علی جمادی از کاهش چشمگیر کالاهای رسوب شده در انبارها خبر داد و گفت: میزان کالا رسوب شده در انبار گمرکات کشور مشخص نیست، چرا که کالاهای جدیدی در این مدت به انبارها افزوده شده است.

وی همچنین نسبت به طولانی شدن مدت نگهداری کالاها و تعیین تکلیف نکردن آنها در برخی از سازمانها هشدار داد و گفت: بسیاری از این کالاها مربوط به سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی و برخی دیگر مربوط به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) است که اختیارات پیگیری این موضوع به دادستان عمومی و انقلاب استان خوزستان محول شده است.
معاون دادستان کل کشور  ادامه داد: دادستان عمومی و انقلاب استان خوزستان  هم در صورت مشاهده قصور طبق وظایف قضایی برخود لازم را انجام خواهد داد.

شایان ذکر است؛ جمادی معاون دادستان کشور بصورت تلفنی با مسئولین ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) تماس و علت عدم تعیین تکلیف کالاهای آن ستاد را خواستار شد.

در جریان این بازدید؛ جعفری دادستان اهواز، غلامی رئیس دادگستری خرمشهر، باوی دادستان خرمشهر و نیز دادستان آبادان معاون دادستان کشور را همراهی میکردند.

بر این اساس مقرر است جلسه جمعبندی بازدید دو روزه فردا در بندر امام خمینی (ره) با حضور سازمان های ذیربط برگزار گردد

 

 

 

نوشته شده توسط:
akhbar

حتما ببینید

تقویت هوشمندسازی سامانه ها و تجهیز گمرکات به ابزارهای کنترلی پیشرفته سبب رونق هر چه بیشتر تجارت می شود

رئیس سازمان توسعه تجارت در نشست مدیران گمرک : رئیس سازمان توسعه تجارت در نشست …