برنامه های گمرک برای  تقویت و رونق تجارت در  منطقه / ضرورت ارتقای جایگاه گمرکات برای رفع مشکلات تولیدکنندگان و صادرکنندگان استان لرستان

معاون وزیر و رییس کل گمرک ایران در نشست با فعالان اقتصادی شهرستان بروجرد مطرح کرد:

دکتر رضوانی فر در جمع فعالان اقتصادی شهرستان بروجرد از  برنامه های گمرک برای  تقویت و رونق تجارت در این منطقه خبر داد و تاکید کرد : برای رفع مشکلات تولیدکنندگان و صادرکنندگان استان لرستان باید جایگاه گمرکات ارتقا یابد .

کد خبر:
۱۱۰۱۴۰۲۹۳

زمان انتشار:
۱۸ خرداد ۱۴۰۲ – ۱۳:۳۷ بعد از ظهر

۲ بازدید

معاون وزیر و رئیس کل گمرک ایران در جمع فعالان اقتصادی بروجرد ضمن برشماری ظرفیت های اقتصادی و تولیدی شهرستان بروجرد، از برنامه های گمرک برای  تقویت و رونق تجارت در این منطقه خبر داد.

رضوانی فر در این دیدار چهره به چهره که با حضور خانم مقصودی نماینده مردم شریف بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی نیز انجام شد ، با تشریح اقدامات صورت گرفته در گمرک ایران و نگاه ویژه به استان لرستان در برنامه های گمرک ایران ، به صورت مبسوط با فعالان اقتصادی این استان و شهرستان بروجرد به گفتگو پرداخت و پیگیری مطالبات و دغدغه های فعالان اقتصادی را در راستای  اهداف گمرک برشمرد.

وی افزود :  با توجه به ظرفیت های اقتصادی و صنایع رو به گسترش این استان، ارتقای جایگاه گمرک لرستان مدنظر قرار گرفته که این مهم پس از اخذ موافقت سازمان های ذیربط جهت عملیاتی شدن پیگیری خواهد شد.

رضوانی فر تاکید کرد : در صورت پیش بینی زمین مناسب و نزدیک به جاده های ترانزیتی و یا ریلی ، گمرک منابع لازم را برای ساخت و ساز در اختیار قرار خواهد داد. همچنین برای تاسیس گمرک در بروجرد ما باید یا رویه های گمرکی گمرک ازنا را توسعه بدهیم و یا برای ایجاد واحد گمرکی در بروجرد تصمیم گیری کنیم که این امر بر عهده مسوولین این استان است و ما در گمرک ایران در این خصوص آماده همه گونه حمایت به شرط فراهم شدن زیر ساخت ها هستیم.

وی خاطر نشان کرد با توجه به افزایش تجارت خارجی کشور با اتحادیه اقتصادی اوراسیا، تعرفه های ترجیحی مورد توافق در حال افزایش است و گمرک ایران با حوزه اوراسیا در تبادل مستمر به منظور تسهیل تجارت است که فعالان اقتصادی استان می‌توانند از این ظرفیت بهره مند شوند .

دکتر فاطمه مقصودی نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن تاکید بر  تاثیر مثبت اینگونه نشست ها بر آمادگی مجلس برای تقویت هماهنگی بخش خصوصی با ارکان دولت در استان لرستان تاکید کرد و در ادامه  با اشاره بر ظرفیت صنعتی دیرپا و نیروی انسانی توانمند شهرستان  بروجرد ابراز امیدواری کرد که حضور معاون وزیر و رئیس کل گمرک ایران در این شهرستان موجب تسریع و تسهیل امور تجاری و اقتصادی این‌منطقه شود .

در این دیدار خاکی رییس اتاق بازرگانی استان لرستان بر تعامل مثبت گمرک با فعالان اقتصادی این استان اذعان و خواستار همکاری همه فعالان این عرصه برای تقویت بخش صادرات شد. وی تخصصی شدن رویه های کاری در گمرکاتی مانند لرستان را مهم برشمرد
و ابراز امیدواری کرد پیشنهادات اتاق بازرگانی در تدوین نهایی برنامه هفتم توسعه لحاظ شود .

این گزارش می افزاید ، فعالان اقتصادی و اعضای تشکل های صنفی در این نشست صمیمانه نظرات، مشکلات و موارد مدنظر خود را از نزدیک با رییس کل گمرک مطرح کردند.

در این جلسه محمد رضوانی فر معاون وزیر و رییس کل گمرک ایران به صورت تخصصی ضمن رسیدگی به مشکلات طرح شده ، دستور پیگیری و حل مشکلات فعالان اقتصادی استان لرستان را صادر کرد .

نوشته شده توسط:
akhbar

حتما ببینید

تقویت هوشمندسازی سامانه ها و تجهیز گمرکات به ابزارهای کنترلی پیشرفته سبب رونق هر چه بیشتر تجارت می شود

رئیس سازمان توسعه تجارت در نشست مدیران گمرک : رئیس سازمان توسعه تجارت در نشست …