برگزیده شدن یک نقاشی ایرانی به عنوان برجسته‌ترین اثر نمایشگاه هنر جهانی دبی

اثر نقاشی ارائه شده توسط گالری ایرانی با نام گالری ژیان در نمایشگاه هنر جهانی دبی ۲۰۲۳ (World Art) به عنوان برجسته ترین اثر نمایشگاه انتخاب شد.

تابلوی رنگ روغن با نام «انعکاس سوم» با الهام از نقش فرش ایرانی طراحی شده‌است، از میان بیش از ۴۰۰۰ اثر ارائه شده در نمایشگاه هنر جهانی دبی (World Art 2023) به عنوان برجسته‌ترین اثر انتخاب شد.

این تابلوی رنگ روغن در ابعاد ۱۲۰ در ۱۴۰ سانتی‌متر توسط گالری ژیان تهیه شده‌است و هفت هنرمند در تهیه آن نقش داشته‌اند.  محمد صادق ژیان، فرخنده رییسی، منا زمانی، اعظم کمالی، زهره زمانی، لیلا هدایتی و اعظم کشاورز انعکاس سوم را طراحی کرده‌اند.

گالری ژیان در توضیح این اثر می‌نویسد: «۵۰۰ سال قبل هنرمندان ایرانی نقش سقف آرامگاه شیخ صفی الدین اردبیلی را بصورت فرشی بی‌نظیر بافتند که درکف و زیر سقف آرامگاه پهن شد. این فرش بینظیر اکنون در موزه ویکتوریا آلبرت لندن نگهداری می شود. هنرمندان گالری ژیان با الهام از این انعکاس زیبا، بازتابی از این فرش را بر روی تابلو اجرا نمودند که تکنیک آن نیز بگونه ای انتخاب شد تا با ضربات نقطه ای حس بافت فرش را منتقل کند. در این اثر زیبا از حدود ۷۰۰هزار ضرب قلم استفاده شده و زمان اجرای آن نیز حدود ۱۰۰۰ نفر ساعت است.»

نمایشگاه هنر جهانی دبی (World Art) ۱۸ تا ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ در محل مرکز تجارت جهانی دبی برگزار شد.  در این نمایشگاه ۲۸۰ غرفه دار (۱۶۰ هنرمند مستقل و ۱۲۰ گالری) با ارائه بیش از ۴۰۰۰ اثر از بیش از ۵۰ کشور جهان حضور داشتند.  از ایران ۲۸ غرفه با نمایش آثار حدود ۱۰۰ هنرمند مشارکت داشتند. 

کارگروه صنایع خلاق کمیسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق ایران زمینه حضور ۲۵ هنرمند ایرانی را در این نمایشگاه فراهم کرده بود.

 

حتما ببینید

اتاق ارومیه و اتاق بازرگانی شرقیه شمالی عمان، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ارومیه، گفت: با امضای تفاهم‌نامه همکاری بین اتاق …