تجلیل از ۷۰ صنعتگر و معدنکار نمونه و پیشکسوت استان فارس

به گزارش پیام خبر، در این مراسم از تعداد ۷۰ نفر از صنعتگران، معدنکاران و پیشکسوت صنعتی و معدنی نمونه، بانوی کار آفرین، جوان کار آفرین و مدیر جوان نمونه استان فارس با اهدای لوح و تندیس تقدیر به عمل آمد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس در این مراسم گفت: در سالی که به نام جهش تولید  نامگذاری شده، توجه به شناسایی ظرفیت‌های صنعتی، معدنی و تجاری  برای جذب سرمایه‌گذاری  و توسعه فعالیت‌های اقتصادی در این استان امری ضروری است، توسعه بازارهای داخلی و خارجی، گسترش صادرات غیرنفتی و بهره مندی از تکنولوژی روز دنیا در تولید، فرآوری و بسته بندی مناسب  و برند سازی نیز از جمله مواردی است که بایستی با  برنامه‌ریزی های مناسب مورد توجه جدی قرار گیرد.

حمیدرضا ایزدی با بیان اینکه هم‌اکنون، حدود ۴ هزار واحد صنعتی و معدنی در  سطح استان فعال هستند عنوان کرد: می‌بایستی به صورت جدی از این تولیدکنندگان، صادرکنندگان و فعالان اقتصادی حمایت شود، بخش صنعت و معدن مهم‌ترین موتور محرکه اقتصاد کشور است و تأثیر شگرفی در افزایش تولید ناخالص داخلی دارد.

وی افزود: استان فارس دارای قابلیت‌ها، ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و پتانسیل‌های بالقوه‌ای در توسعه فعالیت‌های اقتصادی است، در حوزه صنعت و معدن طرح‌های صنعتی متعددی در حال انجام هستند. وضعیت پروانه‌های بهره‌برداری نیز به دلیل توجه دولت به بخش تولید، وضعیت مناسب‌تری را نسبت به قبل دنبال می‌نماید و صدور پروانه‌های بهره‌برداری نیز روند افزایشی را در پی داشته است.

ایزدی تاکید کرد: حرکت از خام فروشی به سمت تولید محصولات تبدیلی، تکمیلی و بسته‌بندی مکانیزه جهت تصرف بازارهای جهانی، مهم‌ترین رسالت بخش صنعت و معدن استان فارس محسوب می‌شود.

حتما ببینید

افزایش ۱۲.۵ درصدی حمل و نقل جاده ای

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مهرداد حمداللهی با اشاره …