تعددقوانین از تهدیدات تجارت خارجی است/ ۲۲۰فعال اقتصادی شناسایی شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گمرک ایران، مهدی میراشرفی اظهار داشت: در سال ۹۸ میزان صادرات کالا ۱۳۵ تُن و میزان واردات ۳۵ تُن بود که رکورد خوبی زده شد و ارزش تجارت خارجی کشور حدود ۸۵ میلیارد دلار بود که بهترین پاسخ به بدخواهانی که خواستار قفل کردن تجارت کشور بودند، است.

رئیس کل گمرک ایران افزود: ۸۰ درصد کالاهای وارداتی، کالاهایی بودند که برای بخش تولید و ماشین آلات این بخش مورد استفاده قرار می‌گرفتند.

وی همچنین از شناسایی فعالان اقتصادی مجاز خبر داد و گفت: تاکنون ۲۲۰ فعال اقتصادی مجاز ثبت شده و کالاهای این افراد ترخیص شده است.

میراشرفی ادامه داد: مسیر سبز از ۳۵ درصد در سال ۹۷ به ۵۱ درصد در سال ۹۸ افزایش یافته است. علاوه بر این در راستای تسهیل واردات، گمرک اقدام به الکترونیکی کردن فعالیت‌های خود کرده است.

رئیس کل گمرک ایران گفت: در راستای هوشمندسازی گمرک، نرم افزار این سازمان روی موبایل نصب می‌شود، امیدواریم در هفته دولت در کنار الکترونیکی کردن فعالیت‌ها، هوشمندسازی گمرک را نیز پیش ببریم.

وی تصریح کرد: کنترل‌های سازمان گمرک از حالت مزاحم و ملموس به غیرمزاحم و ناملموس ارتقا یافته است که نرم افزارهای بومی و تولیدشده از سوی جوانان برای کنترل‌های غیرمزاحم و غیرملموس به کارگیری شده است.

میراشرفی در خصوص تهدیدات تجارت خارجی، گفت: یکی از تهدیدات تجارت خارجی، تعدد قوانین و مقررات است. بیش از ۳۵ سازمان قوانین و مقررات پیچیده ای در بخش تجارت خارجی دارند. تعدد مراجع سیاستگذار نیز از مشکلات این بخش است.

حتما ببینید

گمرک اصلی ترین سازمان ارائه دهنده خدمات در مرزها است

رئیس کل گمرک ایران: معاون وزیر و رئیس کل گمرک ایران ؛گمرک را اصلی ترین …