آخرین خبرها

توسعه عملیات اکتشاف معادن کرمان در دستور کار است

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا محتشمی پور در بازدید از معادن مس سیرجان با بیان اینکه استان کرمان بزرگترین استان کشور است، گفت: توسعه عملیات اکتشاف معادن استان کرمان در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: استان کرمان ظرفیت ذخایر معدنی خوبی دارد و فعالیت‌های معدنی در سطح خوبی در این استان انجام شده است.

محتشمی پور افزود: شکوفایی ظرفیت‌های معادن در شهرستان سیرجان در بخش خصوصی و نیمه دولتی سرعت خوب و رو به رشدی دارد و می‌توانم بگویم توسعه بخش معدنی را اینجا شاهد هستیم و در یک سال آینده این توسعه و افزایش بسیار چشمگیر خواهد بود.

وی عنوان کرد: مشکلات این حوزه بیشتر در حوزه تراکم فعالیت معدن کاری است و همه معدن کاران و شرکت‌های معدنی به دنبال توسعه فعالیت‌های معدنی هستند که باید ضمن سرعت بخشیدن به توسعه زیرساخت‌های منطقه را نیز مورد توجه قرار دهند.

معاون امور معادن و فرآوری مواد وزیر صمت همچنین در جلسه رفع مشکلات معادن و صنایع معدنی هم گفت: با توسعه عملیات اکتشافی و حذف موانع آن، باید ظرفیت‌های ناشناخته کشور را در حوزه معدن شناسایی و فعال کنیم.

وی تاکید کرد: از توانایی‌های بخش خصوصی توانمند و پرظرفیت در فعال‌سازی معادن استفاده شود.

در این جلسه که بیش از ۷۰ نفر از معدن کاران و یا مدیران صنایع معدنی استان شرکت کرده بودند مسائل این حوزه اعم از نحوه شاخص در محدوده معادن، موانع تولید، پروانه بهره برداری و جواز تأسیس بررسی و مقرر شد که مشکلات معدنکاران براساس ضوابط و مراحل قانونی بررسی و رفع شود.

حتما ببینید

افزایش ۱۲.۵ درصدی حمل و نقل جاده ای

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مهرداد حمداللهی با اشاره …