جابجایی ۶میلیون مرسوله پستی در کشور

به گزارش خبرنگار مهر، حسین فلاح جوشقانی، معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، امروز دوشنبه ۲۲ مهرماه ۹۸ در آیین رونمایی و آغاز به کار رسمی اولین پست خصوصی کشور  در اتاق بازرگانی ایران گفت: حوزه پست مقوله‌ای است که متاسفانه در وزارت ارتباطات مظلوم واقع شده و هنوز به طور جدی به آن پرداخته نشده است. این در حالی است که از سال ۹۳ که در دفتر تنظیم مقررات بحث آزادسازی پست مورد بررسی قرار گرفت، با وجود سختی این کار اما شاهد استقبال بخش خصوصی بودیم.

وی ابراز امیدواری کرد تا با فعال شدن اولین اپراتور پست خصوصی کشور، حوزه پست هم شاهد رقابت و حضور دیگر اپراتورها در این عرصه باشد.

فلاح جوشقانی، با بیان اینکه سالانه نزدیک به ۶ میلیارد مرسوله پستی در کشور جابه‌جا می‌شود، تصریح کرد: شرکت پست به تنهایی ۸۰۰ هزار مرسوله را جابه‌جا می‌کند.

وی اظهار داشت: آن دسته از فعالانی که خواهان حضور در این عرصه هستند، باید با ارائه سرویس‌های نوین باعث تحول و گشایش مناسبی در این بازار شوند تا بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند؛ این در حالی است که تنها نهاد حاکمیتی در این حوزه سازمان تنظیم مقررات است و ما قول می‌دهیم که کمترین مداخله را در این حوزه داشته باشیم.

معاون وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: ما ۸۰ تا ۹۰ درصد از خدمات ارزش افزوده که پایه‌ای محسوب نمی‌شوند را آزادسازی کردیم که شرکتها فضای رقابتی لازم را داشته باشند و البته امیدواریم با توجه به اینکه این حوزه پتانسیل بالایی دارد، مردم استفاده لازم را از آن ببرند.

حتما ببینید

اتاق ارومیه و اتاق بازرگانی شرقیه شمالی عمان، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ارومیه، گفت: با امضای تفاهم‌نامه همکاری بین اتاق …