جامعه جهانی گمرک از پیشنهادات ایران برای تسهیل تجارت استقبال کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گمرک ایران، مهدی میراشرفی رئیس کل گمرک ایران در اجلاس هشتادم کمیسیون خط مشی سازمان جهانی گمرک که با حضور روسای گمرک ۲۱ کشور حوزه آسیا و اقیانوس آرام در هند آغاز به کار کرده است، گزارشی از آخرین شاخص های تجارت فرامرزی در ایران و وضعیت فرآیندهای گمرکی ارائه داد و پیشنهاداتی را در رابطه با راهکارهای تسهیل و بهبود تجارت منطقه ای و جهانی ارائه داد که این پیشنهادات مورد استقبال جامعه جهانی گمرک قرار گرفت.

بنا براین گزارش در این اجلاس رئیس کل گمرک ایران با تشریح جایگاه کشورمان در تجارت جهانی به نقش لجستیکی ایران در منطقه اشاره و تاکید کرد: پتانسیل و ظرفیت های ایران در افزایش سهم خود از تجارت جهانی بسیار بیشتر از شرایط فعلی است و افزایش سهم ایران در تجارت جهانی نقش مهمی در رونق کسب و کار و امنیت منطقه ای دارد.

میراشرفی همچنین در ادامه از تلاش برای رفع موانع تجارت در کشورمان گفت و ضمن تشریح برنامه های گمرک از توسعه و تسهیل تجارت و هوشمندسازی گمرک بعنوان دو محور اصلی برنامه های خود در آینده خبر داد.

همچنین در این اجلاس میکوریا دبیر کل سازمان جهانی گمرک ارتقای ایران در شاخص های تجارت فرامرزی را بر اساس گزارش کسب و کار بانک جهانی قابل تحسین توصیف کرد و اقدامات گمرک ایران در راه اندازی پنجره واحد تجارت فرامرزی که منجر به بهبود این شاخص شده است را قابل تقدیر دانست.

دبیر کل سازمان جهانی گمرک در ادامه ضمن گزارش عملکرد سازمان، سیاست های آتی آن را  تبیین کرد. 

این گزارش می افزاید ؛ با تلاش های دفتر همکاری های بین الملل ، گمرک ایران به تازگی عضو کمیسیون خط مشی سازمان جهانی گمرک شده است. در این اجلاس  رئیس کل گمرک ایران را عبدالعزیز یوسفی از مسئولان دفتر همکاری های بین الملل گمرک همراهی می کند.

حتما ببینید

گمرک اصلی ترین سازمان ارائه دهنده خدمات در مرزها است

رئیس کل گمرک ایران: معاون وزیر و رئیس کل گمرک ایران ؛گمرک را اصلی ترین …