جزئیات واردات ۲ میلیون دوز واکسن کرونا از روسیه، هند، چین و کره

به گزارش خبرگزاری مهر، مهرداد جمال ارونقی معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران در نامه‌ای به شانه‌ساز رئیس سازمان غذا و دارو، جزئیات واردات یک میلیون و ۹۹۵ هزار و ۸۰۰ دوز واکسن کرونا را اعلام کرد.

در این نامه که امروز صادر شده، آمده است: ضمن ایفاد جدول و آمار واکسن‌های وارداتی متضمن تاریخ ورود و تعداد دوز آنها به استحضار می‌رساند:

از تاریخ ۱۵ بهمن ۹۹ لغایت ۲۶ فروردین ۱۴۰۰، میزان ۹ محموله واکسن وارداتی: روسی، چینی، هندی، و کره‌ای مجموعاً به تعداد ۱.۹۹۵.۸۰۰ دوز از فرودگاه امام خمینی (ره) وارد کشور شده و پس از انجام تشریفات گمرکی با حداقل اسناد، به صورت حمل یک سره و شبانه‌روزی در حداقل زمان ممکن (زیر ۱۵ دقیقه) تحویل نمایندگان وزارت بهداشت شده است… وهیچگونه ایستایی در انجام تشریفات گمرکی وترخیص واکسن‌های وارده بوجود نیامده است.

براساس مندرجات این نامه، واکسن چینی در دور نخست به میزان ۲۵۰ هزار دوز در تاریخ ۱۰ اسفند ۹۹، در دور دوم به میزان ۴۰۰ هزار دوز در تاریخ ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ و در مجموع ۶۵۰ هزار دوز وارد کشور شده است.

واکسن هندی در تاریخ ۲۰ اسفند ۹۹ به میزان ۱۲۵ هزار دوز و واکسن کواکس کره‌ای در تاریخ ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ به میزان ۷۰۰ هزار و ۸۰۰ دوز وارد کشور شده است.

همچنین واکسن اسپوتنیک روسی در دور نخست در تاریخ ۱۵ بهمن ۹۹ به میزان ۲۰ هزار دوز، در دور دوم در تاریخ ۲۵ بهمن ۹۹ به میزان ۱۰۰ هزار دوز، در دور سوم در تاریخ ۱۴ اسفند ۹۹ به میزان ۲۰۰ هزار دوز، در دور چهارم در تاریخ ۵ فروردین ۱۴۰۰ به میزان ۱۰۰ هزار دوز، در دور پنجم در تاریخ ۱۲ فروردین ۱۴۰۰ به میزان ۱۰۰ هزار دوز و در مجموع ۵۲ هزار دوز واکسن اسپوتنیک روسی به کشور وارد شده است.

حتما ببینید

گمرک اصلی ترین سازمان ارائه دهنده خدمات در مرزها است

رئیس کل گمرک ایران: معاون وزیر و رئیس کل گمرک ایران ؛گمرک را اصلی ترین …