جنگ اقتصادی شرایط را برای صنعت و معدن سخت کرده است.

به گزارش روابط عمومی خانه صنعت،معدن و تجارت ایران ، ارمان خالقی قائم مقام دبیرکل خانه صمت ایران در مصاحبه با رادیو اقتصاد ضمن اشاره به مشکلات ناشی از تحریم ها گفت:مشکلات را باید به دو دسته درون بنگاه اقتصادی و محیط کسب و کار تقسیم کنیم.مشکلات محیط کسب و کار ،خود به دو بخش داخلی و بیرونی تقسیم می شود .در طول سال های گذشته ما به عناوین مختلف تحت شرایط تحریم قرار داشته ایم اما سال ۱۳۹۹ کرونا نیز به ان اضافه شد و ما تحت شدید ترین فشار های اقتصادی قرار گرفتیم .

وی ادامه داد  جنگ اقتصادی شرایط تجارت بین الملل را برای ما بسیار سخت کرده است و قدرت چانه زنی ما را در ارتباطات اقتصادی با سایر کشور ها به شدت کاهش داده است.

در این شرایط تعداد کشورهایی که ما می توانیم با انها معامله و تجارت کنیم محدود شده و طبیعتا هزینه ها و زمان دست یابی به مواد اولیه،خدمات،دانش فنی و … افزایش می یابد.در بخش داخلی هم به وجود بروکراسی های دست و پاگیر حاکم،مشکلات تامین منابع مالی ،مشکلات شبکه توزیع و …. میتوان  اشاره کرد.

عضو هیئت مدیره خانه صمت ایران در پایان ابراز امیدواری کرد با توجه به شعار امسال که از سوی رهبر انقلاب تولید،پشتیبانی ها و مانع زدایی ها اعلام گردیده مسئولین بیشتر به دنبال عارضه یابی و یافتن راه حل برای رفع موانع تولید باشند.

حتما ببینید

افزایش ۱۲.۵ درصدی حمل و نقل جاده ای

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مهرداد حمداللهی با اشاره …