حضور پررنگ زنان در فعالیت‌های اقتصادی نیازمند حمایت‌های قانونی است

در نشست رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی همدان با فاطمه مقیمی، رئیس کانون ملی بانوان بازرگان کشور و رئیس اتاق مشترک ایران و گرجستان، مهم‌ترین مسائل مربوط به تقویت حضور مؤثر بانوان بازرگان در اتاق‌های بازرگانی و همچنین تقویت روابط و بهره‌برداری از ظرفیت‌های متقابل بین اتاق همدان و اتاق مشترک بازرگانی ایران و گرجستان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رحیم مرتضایی در این نشست، گفت: تشکیل کانون بانوان بازرگان در اکثر استان‌های کشور، نشان از عزم جدی برای استفاده از ظرفیت فکری بانوان در عرصه تولید و صادرات است و ساختار این تشکل در مسیری قرار گرفته است که می‌تواند با برگزاری دوره‌های آموزشی و ارتقاء سطح آگاهی بانوان متدهای جدیدی را در مسیر رشد اقتصادی تعریف کند.

رئیس اتاق همدان همچنین از مقیمی به‌عنوان رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و گرجستان، پیگیری ویژه در خصوص تأمین چوب راش گرجی جهت مصرف تولیدکنندگان مبل و منبت استان را خواستار شد.

در ادامه این نشست، رئیس کانون ملی بانوان بازرگان کشور، ضمن تشریح خط و مشی کلان کانون بانوان بازرگان، گفت: کانون نباید محدود به بانوان نباشد و در بطن آن اتاق فکر اقتصادی استان فراتر از جنسیت به تجمیع نظرات و تفکرات بپردازد.

فاطمه مقیمی، افزود: بی‌تردید حضور پررنگ زنان در فعالیت‌های اقتصادی به فرهنگ‌سازی و حمایت‌های قانونی نیاز دارد.

در این نشست که با حضور حمیدرضا نجفی، دبیر اتاق همدان و روسای واحدهای آموزش و کانون بانوان بازرگان استان همدان برگزار شد، بر اهمیت آموزش و انتقال تجربه و همچنین برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه بانوان بازرگان تأکید شد.

حتما ببینید

استفاده از ظرفیت‌های مردمی در دستور کار اتاق یزد است

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یزد، گفت: بهره‌گیری از ظرفیت‌های مختلف به‌منظور تحقق …