حمایت از واحدهای تولیدی کوچک در دستور کار ائتلاف اتحاد پیشرو است

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی بخشنده اظهار کرد: اعضای ائتلاف اتحاد پیشرو افرادی هستند که از بنیان‌گذاران اتاق بازرگانی استان قزوین محسوب می‌شود اتاق را به خوبی می‌شناسند و از فعالین واقعی حوزه اقتصاد هستند.

عضو ائتلاف اتحاد پیشرو ادامه داد: سرعت تغییر در موضوعات مختلف به ویژه در مسئله اقتصاد بالا است و ما هم باید با این سرعت تطبیق پیدا کنیم، در سالهای اخیر موضوع کرونا اقتصاد کشور و جهان را به شدت تحت تأثیر قرار داد، تغییر دولت، حضور مدیران دلسرد، عدم ثبات مدیریتی و… چالش ما در ۴ سال گذشته بود با این حال کارنامه ۴ ساله اتاق بازرگانی درخشان است.

وی با بیان این نکته که یک مجموعه باید دارای تضاد و تضارب آرا باشد عنوان کرد: امروز عده‌ای تصور می‌کنند وجود نظرهای مختلف در اتاق بازرگانی به معنای چالش است در حالی که اگر تمام افراد یک مجموعه همسو باشند انحراف در آن دیده نمی‌شود و این مسئله با دموکراسی زاویه دارد.

رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین تصریح کرد: چالش به معنای مخالفت و یا روبروی یکدیگر قرار گرفتن نیست؛ در اتاق بازرگانی افراد حرفه‌ای کنار هم قرار می‌گیرد و احساسات، بخشی از حرفه‌ای گری نیست.

بخشنده تصریح کرد: عده‌ای به سهم سه در هزار و چهار در هزارکه اعضای اتاق بازرگانی از محل درآمد خود پرداخت می‌کنند اعتراض دارند در حالی که این مبلغ به اتاق ایران پرداخت می‌شود و اتاق بازرگانی استان سهمی در آن ندارد و اگر این مبلغ دریافت نشود جرم است، موضوع دیگر قانون معافیت مالیاتی است که چنین چیزی در قانون تعریف نشده بلکه قانونگذار این حق را به اداره امور مالیات داده که به صورت سالانه شرکت‌هایی را با شرایط خاص از پرداخت مالیات معاف کند.

وی گفت: برخی از شرکت‌های بزرگ به دنبال عدم پرداخت این حق هستند در حالی که حمایت از واحدهای کوچک بیشتر مورد توجه ما است، اگر این حق عضویت از آنها دریافت می‌شود فعالین بزرگ هم باید پرداخت کنند.

وی توضیح عملکرد اتاق بازرگانی گفت موفق شد به این وضعیت محل اتاق بازرگانی را از یک خانه ساختمان آبرومند تغییر دهیم، با اینکه قدرت اجرایی نداشته‌ایم اتاق بازرگانی صحبت خود را به طور رسا به بخش دولتی اعلام کرده است و بدون وابستگی روی پای خود ایستادیم و از سوی دیگر در این مدت به وظایف اجتماعی خود به طور ویژه‌ای توجه داشته‌ایم و از جمله این فعالیت‌ها باید به کمک به اقشار مختلف در دوران کرونا، فعالیت مستمر در کمک‌های مومنانه و ساخت واحدهای مسکونی در منطقه سیل زده دلفان اشاره کرد.

بخشنده گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه بازرگانان و صنعت گران و صاحبان صنایع، توجه به خادمان سلامت در ایام کرونا از اقداماتی بوده که به آن توجه داشته این و در کنار اینها همواره کمک به صنایع پاک از زمره فعالیت‌های مو بوده است لذا در این زمینه تلاش کرده‌ایم به جای پرداخت جریمه توسط این شرکت‌های آلاینده کمک کنیم این شرکت‌ها به تولید کننده پاک بدل شوند.

وی با اشاره به فعالیت نمایندگی وزارت خارجه در اتاق بازرگانی قزوین گفت: بسیاری از صنعتگران قزوینی مجبور بودند فعالیت‌های خود را در وزارت امور خارجه در تهران پیگیری کنند ولی امروز این امکان فراهم شده تا همه خدماتی که وزارت در تهران به صنعتگران ارائه می‌کرد خود شهر قزوین ارائه گردد.

بخشنده تاکید کرد: اگر سرمایه گذار خارجی ببیند در اتاق بازرگانی قزوین یک نمایندگی وزارت خارجی هم دایر شده حتماً با اعتماد به نفس بالاتری وارد استان می‌شود و در کنار آن راه اندازی پلیس بین‌الملل به ما کمک خواهد کرد تا مشکل فعالان اقتصادی در برخی مواقع که با بازرگانان خارجی ایجاد می‌شود حل شده و یا از کلاهبرداری‌های خارج از مرزها پیشگیری کند و این موارد از ابزارها و امکانات خلق ثروت خواهد بود.

عضو ائتلاف اتحاد پیشرو گفت: اقتصاد ما تولید محور نیست بلکه با میعانات گازی و نفت و سوبسید اداره می‌شود به همین علت به جای حمایت از صنایع فولادی و یا آلاینده و یا آب بر به نامه آتی ما حمایت از صادر کنندگان و تولیدکنندگان خلاق خصوصی که خود توان به دست آورده‌اند است.

بخشنده گفت: توسعه از آن جامعه‌ای که برای هدف مشترک با نگاه متفاوت کار می‌کند به همین دلیل افرادی که چالش در اتاق را مشکل می‌بینند دیدگاه صحیحی ندارند.

رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین با بیان این نکته که اتاق بازرگانی مشاور قوه است تصریح کرد: اتاق بازرگانی می‌تواند در کنار هر سه قوه به عنوان مشاور حضور یابد اما هرگز در کنار شخص نبوده است، اتاق بازرگانی به دنبال مطالبه گری از دولت به جای موازی بودن با آن است.

بخشنده تاکید کرد: آینده اتاق بازرگانی استان قزوین با ظرفیت ویژه‌ای که ایجاد شده می‌خواهیم یک رقابت سالم اتفاق بیفتد و مدیریت این اتاق به افراد اصلح برسد و افرادی بر صندلی‌ها تکیه بزنند که تضاد منافع در آنها دیده نشود چرا که اتاق بازرگانی استان قزوین زیرساخت‌های لازم را دارد و در سطح بین المللی جزو نام‌های اول کشور مطرح است.

محمدرضا ماشاللهی نیز در این نشست ابراز کرد: اتاق بازرگانی یک سمن و از معدود گروه‌های فعالی است که با تمام توان به دنبال پاسخگو کردن دولت است.

وی گفت: امروز اتاق بازرگانی صدای بخش خصوصی است و اگر می‌خواهیم اقتصاد از ریل خارج شده وضع بهتری پیدا کند باید این صدا شنیده شود.

حتما ببینید

استعفای دسته جمعی در اتاق بازرگانی زنجان

به گزارش خبرگزاری مهر، ۵ عضو از ۱۵ عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی …