در نامه‌ای از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت ابلاغ شد؛ دستورالعمل اجرایی ثبت شناسنامه، اخذ و نصب شناسه کالای مواد شیمیایی و زیستی خطرناک/ الزام تمامی تولیدکنندگان و واردکنندگان اقلام کالایی مشمول به ثبت در سامانه جامع تجارت

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ابلاغیه‌ای دستورالعمل اجرایی ثبت شناسنامه، اخذ و نصب شناسه کالای مواد شیمیایی و زیستی خطرناک را ابلاغ کرد.

به گزارش شاتا، این ابلاغیه با توجه به تکالیف آیین نامه اجرایی ماده ۱۳ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در خصوص تهیه و تدوین دستورالعمل های اجرایی ثبت شناسنامه، اخذ و نصب شناسه کالا صادر شده است.

این دستورالعمل برای تمام واردکنندگان و تولیدکنندگان از زمان ابلاغ و مطابق با جدول زمانبندی مشخص شده لازم الاجرا خواهد بود.

ارائه ساختار شناسه کالا، ارائه راهکار ثبت شناسنامه، اخذ و نصب شناسه کالا و تعریف فرایند اجرایی و تعیین اولویت ها از اهداف ابلاغ این دستورالعمل می باشد.

بر اساس این دستورالعمل تمامی تولیدکنندگان و واردکنندگان اقلام کالایی مشمول، ملزم به ثبت شناسنامه، اخذ و نصب شناسه کالا برای این دسته از کالاهای خود می باشند.

متقاضیان از تاریخ ابلاغ این دستورالعمل ابتدا جهت ثبت نام و احراز صلاحیت به سامانه جامع تجارت مراجعه نموده و پس از آن اقدام به مقدار دهی فیلدهای توصیفی و اخذ شناسه کالا نمایند.

گفتنی است الزام ثبت شناسنامه و اخذ شناسه برای سایر کالاهای مشمول بر اساس زمانبندی، متعاقباً اعلام می‌شود.

حتما ببینید

افزایش ۱۲.۵ درصدی حمل و نقل جاده ای

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مهرداد حمداللهی با اشاره …