دستورالعمل جدید گمرک برای جلوگیری از رسوب کالا

به گزارش خبرگزاری مهر، مهرداد جمال ارونقی در بخشنامه‌ای خطاب به ناظرین، مدیران کل و مدیران حوزه‌های نظارت و گمرکات اجرایی دستورالعمل جدید گمرک ایران در خصوص جلوگیری از رسوب کالا در گمرک را با موضوع «اجازه ترخیص قطعی کالاهایی که با گواهی بانک عامل ارز آنها تأمین شده و مشکل مالکیت ندارد» را ابلاغ کرد.

در این بخشنامه آمده است: با عنایت به پیشنهادات ارائه شده از سوی وزارت امور اقتصادی و دارایی در خصوص وضعیت رسوب کالا در بنادر کشور طی نامه شماره ۱۸۴۲ مورخ ۱۷/‏۰۱/‏۹۸‬ که مراتب به استحضار ریاست جمهوری با عنوان وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی جهت اقدام، ابلاغ گردیده است و همچنین نامه شماره ۹۶۱۱ مورخ ۲۷/‏۰۱/‏۹۸‬ مشاور محترم وزیر و مدیرکل دفتر وزارتی وزارت امور اقتصادی و دارایی مبنی بر دستور اقدام بر اساس مفاد نامه ۵۲۹۰ مورخ ۲۴/‏۰۱/‏۹۸‬ ‬به موجب این بخشنامه، بند ۳ پیشنهادت ارائه شده مبنی بر «اجازه ترخیص قطعی کالاهایی که با گواهی بانک عامل، ارز آنها تأمین شده و مشکل مالکیت ندارند.» جهت اقدام، ابلاغ می‌گردد.

بدیهی است ارائه نظر بانک عامل مبنی بر ذکر موضوع فوق و همچنین احراز مالکیت کالا، توسط گمرک اجرایی الزامی و حائز اهمیت است. مسئولیت حسن اجرای بخشنامه فوق بر عهده بالاترین مقام اجرایی گمرکات است.

حتما ببینید

فصل الخطاب مدیریت در تجارت خارجی کشور باید گمرک باشد 

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز: رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و …