دفتر توسعه تجارت خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در ترکیه راه‌اندازی شد

دفتر توسعه تجارت خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در ترکیه راه‌اندازی شد

اولین دفتر توسعه تجارت خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در خارج از کشور در استانبول ترکیه و به مدیریت خانه صمت آذربایجان ‌شرقی افتتاح شد و فعالیت خود را آغاز کرد.
به گزارش روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت ایران، این دفتر در مراسمی با حضور مسئولان خانه صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی و همچنین فعالان اقتصادی ترکیه در استانبول برگزار شد.
دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی، افزایش تعاملات دو و چند جانبه را کلید تجارت خارجی خواند و گفت که راه‌اندازی دفتر توسعه تجارت خانه صمت ایران در استانبول گامی بلند در راستای توسعه و تعمیق تعاملات تجاری و صنعتی ایران در ترکیه است.
سولماز علیپور با تشکر از سهل آبادی رییس، مرتضوی دبیرکل و خالقی قائم مقام دبیرکل خانه صمت ایران و همچنین هیات مدیران خانه صمت آذربایجان شرقی برای مساعدت در راه‌اندازی دفتر توسعه تجارت خانه صمت در ترکیه ابراز امیدواری کرد که این دفتر به مدیریت نورآذر، موجب تسهیل ارتباطات صنعت کاران و معدن کاران ایرانی با ترکیه شود.
راه‌اندازی دفاتر توسعه تجارت خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با پیشنهاد و پیگیری‌های کمیسیون امور بین‌الملل خانه ایران به مرحله اجرا رسیده است.
در طرح ایجاد دفاتر توسعه تجارت، علاوه بر تعیین استان‌های معین برای کشورهای هدف و طراحی ساز و کارهای ورود به بازارهای هدف هر کشور ‏با محوریت استان‌های معین و سایر استان‌هایی که در حوزه کشورهای هدف فعال هستند، تمامی امکانات صادراتی شناسایی خواهد ‏شد.‏
این مرکز با انجام تحقیقات بازار، امکانات لازم را برای تمرکز شرکت‌های ایرانی در آن کشور، انجام ‏مذاکرات ‏B2B‏ و محلی برای مدیریت متمرکز صادرات کالا از طریق آن فراهم می‌کند.‏

حتما ببینید

افزایش ۱۲.۵ درصدی حمل و نقل جاده ای

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مهرداد حمداللهی با اشاره …

دیدگاهتان را بنویسید