دفتر مستقل گمرک در پایانه صادرات برنج راه اندازی می شود

به گزارش خبرنگار مهر، احمد ذاکری ظهر شنبه در بازدید از ظرفیت‌های ایجاد شده در مرکز بین المللی تجارت و پایانه صادرات برنج ایران در شهرستان آمل گفت، بعد از سفر دو روز گذشته دژپسند وزیر اقتصاد ودارایی ازاین پایانه که یکی از ظرفیت‌های بسیار مهم و قابل اتکا درمازندران هست، دستور سریع برای اعطای مجوز وفراهم کردن امکانات لازم برای فعال شدن دفترمستقل گمرک در پایان صادرات برنج ایران را داد.

وی افزود: یکی از الزام‌های پایانه‌های صادراتی، کامل بودن امکانات پنجره تجاری آن هست که پیشتر وبا توجه به بازدیدهای قبل مسئولان گمرکات کشور، راه اندازی دفتر مستقل گمرک در مرکز بین المللی تجارت و پایانه صادرات برنج ایران در شهرستان آمل مورد تأیید کامل قرار گرفت.

معاون توسعه مدیریت ومنابع گمرک ایران، ابراز امیدواری کرد که حداقل تا پایان امسال شرایط برای فعالیت دفترگمرک در پایانه صادرات برنج ایران درآمل فراهم شود.

کاهش زمان صادرات برنج با راه اندازی دفترگمرک در پایانه برنج

مدیرعامل مرکز بین المللی تجارت و پایانه صادرات برنج ایران هم با بیان اینکه خوشبختانه انبار برنج، ساختمان اداری گمرک، آزمایشگاه‌های تخصصی واستاندارد برنج برای راه اندازی هرچه سریع‌تر دفترگمرک دراین پایانه فراهم شده است، گفت، راه اندازی وفعال شدن دفترگمرک در مرکز بین المللی تجارت و پایانه صادرات برنج ایران در شهرستان آمل زمان صادرات و نیز فرایند اخذ مجوزهای گمرکی نیز کاهش چشمگیری خواهد یافت.

اسماعیل یزدان پناه افزود: وجود ۱۰ انبار بزرگ به ظرفیت بیش از ۴ هزار تن دراین پایانه برای نگهداری و انباربرنج در راستای صادراتی کردن برنج از این مرکز ظرفیت سازی شده و انشالله زمینه برای صادرات برنج درسال های آینده بیشتر شود.

وی، نبود دفترگمرک دراین پایانه را باعث سرگردانی تجار وصادرکننده های برنج دانست وابرازامیدواری کرد، ازاین پس همه فرایند مربوط به انجام تشریفات گمرکی در دفترگمرک پایانه صادراتی برنج انجام خواهد شد تا باعث کاهش هزینه و زمان ونیز تسریع در انجام صادرات برنج شود.

یزدان پناه، با بیان اینکه با ارزیابی، رایزنی وبرپایی نمایشگاه‌هایی که مرکز بین المللی تجارت و پایانه صادرات برنج ایران در بیرون از کشور داشته است، اضافه کرد، خوشبختانه به علت کیفیت ومشتریانی که برنج ایرانی از کشورهای حاشیه خلیج فارس وکشورهای اروپایی داشته، بازارهای خوبی برای صادرات برنج مازندران فراهم شده است.

وی، ساماندهی بازار فروش و عرضه برنج، برند سازی و اطمینان خاطر برای مصرف کننده جهت خرید برنج سالم و بدون ناخالصی و نیز جلوگیری از واردات برنج و ظرفیت برای صادرات این محصول از اهداف مهم ساخت مرکز بین المللی تجارت و پایانه صادراتی برنج ایران در شهرستان آمل بیان کرد.

دو روز قبل فرهاد دژپسند وزیراقتصاد ودارایی وزیر اقتصاد و دارایی از سالن معاملاتی برنج در مرکز بین‌المللی تجارت و پایانه صادراتی برنج ایران در شهرستان آمل بازدید و از امکانات این مجموعه برای وارد شدن برنج به بورس محصولات کشاورزی کشور حمایت وموافقت کرد.

مرکز بین المللی تجارت و پایانه صادرات برنج ایران درشهرستان آمل در زمینی به مساحت بیش از ۱۷۰ هزار مترمربع ساخته شده که بیش از ۴۵۰ واحد و حجره عرضه برنج فعال شده و برای ۳۰۰ هزار تن برنج، بسته بندی، سورتینگ، برند سازی وصادرات کیفی برنج ظرفیت سازی شده است.

حتما ببینید

فصل الخطاب مدیریت در تجارت خارجی کشور باید گمرک باشد 

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز: رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و …