دولت آینده به وضعیت دیون خودروسازان به واحدهای کوچک و متوسط قطعه‌سازی رسیدگی کند

به گزارش خبرخودرو، رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در خصوص اقدامات دولت آینده برای حل مشکلات صنعت خودروسازی و قطعه‌سازی به بیان نکاتی پرداخت.

عبدالوهاب سهل‌آبادی در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو اظهار داشت: مطالبات قطعه‌سازان از خودروسازان و همچنین بسیاری از صنایع دیگر یکی از موضوعاتی است که اغلب کارخانجات کوچک و متوسط قطعه‌سازی را دچار مشکل کرده است.

وی افزود: یکی از وظایف دولت آینده و بالاخص وزارت صمت این است که وضعیت دیون دو خودروساز بزرگ کشور نسبت به صنایع کوچک و واحدهای خصوصی قطعه‌سازی را مرتفع نماید. با توجه به واسطه‌ای که میان شرکت‌های خودروسازی و بازار وجود دارد، این خلا باید رفع شود.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران به مابه‌التفاوت قیمت خودرو از مبدا کارخانه با قیمتی که در اختیار مصرف‌کننده قرار می‌گیرد، اشاره کرد و گفت: این موضوع که فاصله قیمتی به دست چه کسانی می‌رسد، مشخص نیست.

سهل‌آبادی همچنین ضمن اشاره به ادعای خودروسازان مبنی بر زیان دهی تولید و افزایش قیمت خودرو برای مصرف‌کنندگان گفت: مشکلات واحدهای تولیدی تامین کننده قطعات موردنیاز خودروسازان، اعم از شیشه، لاستیک و سایر قطعات با خودروساران می‌بایست مرتفع شود.

به گفته وی، اکنون خودرو با چندین برابر قیمت به دست مصرف‌کننده می‌رسد و علت آن برای کسی روشن نیست. ضمن اینکه هزینه‌های مازاد، نیروی مازاد دفاتر در استان‌ها می‌بایست کاهش بیابد و بدهی خودروسازان به بخش‌های مختلف می‌بایست پرداخت شود و اعتماد قطعه‌سازان نیز جلب گردد.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در پایان خاطرنشان کرد: خودروسازان می‌بایست بیش از گذشته بر روی ارتقای کیفیت محصولات خود تمرکز کنند. با توجه به سابقه طولانی صنعت خودرو در کشور، نمی‌بایست این صنعت به عنوان یکی از دغدغه‌های کشور مطرح باشد.

حتما ببینید

افزایش ۱۲.۵ درصدی حمل و نقل جاده ای

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مهرداد حمداللهی با اشاره …