دولت سهم خود از مطالبات چایکاران را نداده است

مدیر اجرایی سندیکای کارخانه‌های چای شمال کشور مطالبات چایکاران تا امروز را ۲۱۵ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: از این میزان مبلغ ۳۰ میلیارد تومان آن به حساب چایکاران واریز شده است، این مبلغ واریزی توسط کارخانه های چای انجام شده و دولت پرداختی نداشته است.

به گزارش روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت ایران، محمد صادق حسنی، مدیر اجرایی سندیکای کارخانه‌های چای شمال کشور، در گفت و گو با اقتصاد آنلاین درباره آخرین وضعیت خرید تضمینی چای از کشاورزان، اظهار کرد: تا روز گذشته حدود ۲۳ هزار و ۵۰۰ تن برگ سبز چای توسط ۱۶۵ کارخانه خریداری شده است که حدود ۹۹ درصد آن درجه یک و یک درصد آن درجه دو درجه بوده است.

وی ادامه داد: شورای قیمت گذاری و اتخاذ سیاست های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی به استناد مفاد قانون اصلاح قانون تضمین خرید محصولات اساسی کشاورزی، قیمت تضمینی برگ سبز چای را برای سال ۱۴۰۱، هر کیلوگرم برگ سبز چای درجه یک را ۹ هزار و ۲۰۰ تومان و برگ سبز چای درجه دو  را ۷ هزار و ۱۰۰ تومان تعیین کرد.

حسنی تصریح کرد: قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای درجه یک در سال جاری نسبت به سال گذشته ۳۷.۵ درصد و درجه دو ۴۸ درصد افزایش داشته است.

وی تصریح کرد: بر این اساس ارزش برگ سبز چای خریداری شده از چایکاران حدود ۲۱۵ میلیارد تومان است که باید توسط دولت و کارخانه ها پرداخت شود.

به گفته حسنی؛ تا روز گذشته از ۲۱۵ میلیارد تومان مطالبات چایکاران مبلغ ۳۰ میلیارد تومان آن به حساب آن ها واریز شده است که این مبلغ واریزی توسط کارخانه های چای بوده و دولت پرداختی نداشته است.

وی همچنین از کاهش میزان خرید برگ سبز چای نسبت به سال گذشته به میزان قابل توجه خبر داد و افزود: از نظر میزان خرید برگ سبز چای نسبت به سال گذشته حدود ۴۵ درصد عقب هستیم و علت آن هم تجربه سرمای شدید بود که از رشد برگ سبز جلوگیری کرده است.

 مدیر اجرایی سندیکای کارخانه‌های چای شمال کشور پیش بینی کرد: تولید چای سیاه امسال بسیار کمتر از سال قبل باشد و تنها امیدواریم با بهبود شرایط آب و هوا و بارندگی های مناسب کاهش بیشتر تولید اتفاق نیفتد

حتما ببینید

افزایش ۱۲.۵ درصدی حمل و نقل جاده ای

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مهرداد حمداللهی با اشاره …

دیدگاهتان را بنویسید