دولت سیزدهم به کاهش موانع تولید توجه کند

حسن باصری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در شرایطی که رهبر معظم انقلاب در نامگذاری سالها توجه خاصی به رونق تولید،  اشتغال و بهبود وضعیت اقتصادی دارند، دولت سیزدهم باید با شناسایی ریشه ای مسائل و مشکلات اقتصادی و تولید، زمینه لازم برای رونق در این بخش را فراهم سازد.

وی ادامه داد: دریافت مالیاتهای متعدد، افزایش تعرفه های حمل و نقل، انرژی و غیره موجب بالا رفتن هزینه های تولید شده و کارآفرینان و تولیدکنندگان را با مشکلات بسیاری مواجه کرده است، به گونه ای که تنها در سال گذشته هزینه های حمل و نقل سه بار افزایش یافته است.

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت گناباد گفت: وجود قوانین و بروکراسی پیچیده اداری بر سر راه کارآفرینان و کارفرمایان و از جمله در صدور مجوز در بخشهای محیط زیست، بهداشت، بهره برداری و غیره موجب دلسردی سرمایه گذاران شده است.

باصری، همچنین اصلاح قوانین و مقرراتی در تامین هزینه انرژی بخش صنعت و معدن به لحاظ دوری از مراکز استان را مهم دانست و گفت: باید تخفیفاتی برای بخش انرژی در حوزه صنعت و معدن اعمال شود.

وی اضافه کرد: به دلیل دوری گناباد از مرکز استان خراسان رضوی، باید اختیاراتی به خود شهرستان داده شود تا روند تولید سرعت بگیرد زیرا اخذ مجوز و پروانه بهره برداری در ادارات استان و پروسه های اداری مربوطه کارفرمایان را خسته و هزینه گزافی را به آنان تحمیل می کند.

رییس خانه صنعت و معدن گناباد افزود: در تدوین قوانین حاکم بر مالیات و ارزش افزوده،  باید توان شهرستان در بازار هدف لحاظ شود و در تصویب قوانین بخش صنعت و معدن، باید جایگاه محرومیت و دوری از بازار هدف مورد عنایت قرار گیرد.

باصری گفت: برخی از مشکلات بخش صنعت و معدن گناباد در کارگروه‌های سرمایه گذاری، ستاد تسهیل و کمیته حمایت قضایی با تعامل و هم افزایی مسوولان رفع می شود ولی رفع بعضی مشکلات باید در سطوح منطقه ای و ملی انجام شود.

ابن فعال اقتصادی تاکید کرد: به دلیل نوع دستورالعمل‌ها، قوانین و مقررات اقتصادی اعمال شده در سالیان گذشته اکثر تولیدی های تبدیلی، صنعتی، کشاورزی و دامپروری در حال تعطیلی هستند.

۱۷۲ واحد صنعتی در بخش‌های صنایع کانی فلزی و غیرفلزی، صنایع غذایی، شیمیایی و سلولزی در شهرستان گناباد فعالیت دارد که برای راه‌اندازی آنها هزار و ۲۷۳ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده و برای سه هزار و ۲۸۴ نفر بطور مستقیم و دو برابر این تعداد بطور غیر مستقیم اشتغال ایجاد شده است.
سه شهرک و ناحیه صنعتی نیز با ۴۴۷ هکتار زمین و ۵۴ واحد فعال و ۱۱ سردخانه و انبار و سیلو در شهرستان گناباد فعال است.

از مجموع چهار هزار و ۷۰۰ واحد صنفی دارای پروانه کسب در شهرستان گناباد سه هزار و ۴۰۰ واحد فعال است.

مرکز شهرستان ۹۰ هزار نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

حتما ببینید

افزایش ۱۲.۵ درصدی حمل و نقل جاده ای

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مهرداد حمداللهی با اشاره …