دیپلماسی کشور برای رفع تمام مشکلات اقتصادی باید فعال شود

به گزارش خبرنگار مهر، صمد حسن زاده ظهر امروز در بیست و چهارمین همایش ملی توسعه صادرات غیرنفتی کشور در تبریز با بیان این مطلب ابراز داشت: قدرت های بزرگ به صورت ظالمانه با زیر پا گذاشتن قوانین و مقررات بین المللی برای معیشت و سلامتی مردم کشورمان ایجاد مشکل می کنند که انتظار داریم بر اساس منشورهای سازمان های بین المللی با آن برخورد شود.

وی افزود: امروز دیپلماسی کشورمان در همسویی با تمام سازمان های بین المللی است و باید در اصلاح موانع و رفع نگرانی های مردم تاثیرگذار باشد.

حسن زاده با اشاره به ضرورت اجرای فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر بسیج تمام امکانات داخلی کشور برای دستیابی به رشد پایدار گفت: مشکلاتی نظیر نبود ارتباطات بین المللی، عدم دسترسی به بازارهای جهانی، کاهش دسترسی به تکنولوژی های روز، افزایش هزینه های مبادلات کالا و تامین مواد اولیه، انتقال پول، ناپایداری سیاست های داخلی و ارزش پول ملیف کاهش حجم صادرات، توسعه رانت و وجود فساد اقتصادی به ویژه در دولت عواملی هستند که مانع از رونق اقتصادی کشور می شوند.

رئیس اتاق بازرگانی صنعت معدن و کشاورزی تبریزادامه داد: امروز هیچ سرمایه گذاری علاقمند سرمایه گذاری در ایران نیست و سرمایه گذاران قبلی هم در تلاش برای خروج از کشورند.

حسن زاده با بیان اینکه جامعه صنعت و معدن بر اساس تعصب ملی تلاش دارد تا تولید و اشتغال ملی را حفظ کند اضافه کرد: بزرگترین غضه ما روزی است که نتوانیم جواب کارگرانمان را بدهیم، ما نگران از دست دادن بازارهای خارجی هستیم.

وی عدم برنامه ریزی برای آینده اقتصادی کشور را آفت این بخش دانست و تصریح کرد: با اصلاح نظام پولی و بانکی، مالیات، بیمه، قانون کار و خصوصی سازی شرایط برون رفت از وضع موجود را فراهم کنیم.

حتما ببینید

استعفای دسته جمعی در اتاق بازرگانی زنجان

به گزارش خبرگزاری مهر، ۵ عضو از ۱۵ عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی …