رئیس خانه صمت مازندران: ارزش کالاهای صادراتی در مازندران غیرواقعی ثبت می‌شود

مجتبی رضوی در گفتگو با خبرنگار بازار با اظهار اینکه در زمینه جهش تولید و تحقق آن باید به یکسری ملزومات مورد توجه کنیم، اظهار داشت: در حال حاضر موانع متعددی فراروی تولید وجود دارد و تحریم ها اثر آن را بر پیکره صنعت بیشتر کرده است.

وی با عنوان اینکه اتخاذ برخی سیاست های نادرست سبب بیشتر شدن اثر تحریم ها شده است، تامین ارز را از جمله مسائل ومشکلات حوزه صنعت بیان کرد و گفت: بخش قابل توجهی از نیازهای صنعت در قالب ارز تامین می شود.

وی ادامه داد: فشار مضاعف و مشکلات سبب شد تا بسیاری از واحدها حالت رکود قرار گیرند و بسیاری از بخشنامه ها و دستورالعمل ها، برخی صادرکنندگان را مستاصل و دلسرد کرده است.

رضوی با اظهار اینکه مسئله بازگشت ارز صادراتی به قوزی بالای قوز در حوزه صنعت تبدیل شده است، گفت: قسمتی عمده ای واحدها طبق سیاست های ابلاغی کار کردند و باید موانع حل شود.

رئیس خانه صنعت و معدن مازندران با عنوان اینکه بسیاری از واحدهای صادراتی عنوان می کنند که ارزش صادراتی بیشتر از میزان واقعی قلمداد و ثبت می شود، خواستار رفع مشکلات فراروی شد و گفت: ارزش صادراتی باید دقیق و واقعی ثبت شود.

وی گفت: همچنین بانک ها باید فورمت مشخصی برای قراردادها با واحدهای تولیدی داشته باشند و باید بروکراسی های فراروی حل شود.

رضوی با بیان اینکه بسیاری از واحدهای تولیدی با ظرفیت ۳۰ تا ۴۰ درصدی فعالیت می کنند، افزود: واحدهای ما با ظرفیت ۱۰۰ درصدی کار نمی کنند و برای افزایش ظرفیت نیازمند حل مشکلات پیش روی هستیم.

حتما ببینید

افزایش ۱۲.۵ درصدی حمل و نقل جاده ای

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مهرداد حمداللهی با اشاره …