رئیس خانه صنعت،معدن و تجارت کردستان:در راستای کوچک سازی دولت و چابک سازی کارها از طریق سپردن کار مردم به مردم لازم است تشکلهای مردمی به ویژه خانه های صنعت و معدن که در بخش تولید بازوی اجرایی و توانمندی برای سازمانهای متولی تولید هستند تقویت و مورد حمایت بیشتر قرار گیرد و در بودجه جایگاهی مناسب به آن اختصاص داده شود به ویژه در مناطق غیر برخورداری چون کردستان.

 

 

جناب آقای دکتر جهانگیری

معاون اول محترم ریاست جمهوری

 

دست در دست هم دهیم به مهر میهن خویش را کنیم آباد

 

با درود و احترام و عرض خیر مقدم و آرزوی پیروزی در خدمت به مُلک و ملت، انشأالله حضورتان در استان کردستان برای این منطقه ی از هر لحاظ غنی و این مردم شریف و نجیب و شایسته ی همه گونه خدمت موجب خیر و برکتی به یاد ماندنی باشد.

جناب دکتر جهانگیری بنده به عنوان نماینده بخش تولید استان نمی خواهم از مشکلات این بخش سخن بگویم چون از پایین تا به بالا به طریق اولا بدان واقفند. امّا از بزرگ مردان والا مقام، اجرای کارهای بزرگ را باید طلبید. کارهایی که هم منطقه را به سوی پیشرفت و توسعه سوق دهد و هم خاطره ای ماندگار به یادگار بگذارد. بی شک مستحضرید پیشرفت و توسعه، وقتی اتفاق می افتد که توسعه متوازن باشد و همگام با توسعه کشور پیش برود. خوشبختانه مسئولین محترم استان اعم از استاندار تلاشگر و همکاران دلسوزشان  علی الخصوص معاونت محترم  توسعه ی منابع جناب آقای مهندس جعفری و نیز مدیران اقتصادی استان به ویژه رئیس محترم سازمان صمت جناب آقای مهندس دره وزمی با تمام توان برای پیشرفت و توسعه استان در تلاشند، که جای تقدیر و تشکر دارد، و در این راستا قریب به ۲۰ پروژه پیشران (از جمله پروژه های بزرگ زنجیره فولاد و پروژه پتروشیمی بعثت و لاستیک رازی) با ۳۵ هزار میلیارد تومان  سرمایه گذاری در دست اجرا هستند که نیازمند تأمین منابع می باشند و لازمه اش دستور اکید، عملی و فوری حضرتعالی است تا بانکهای محترم کشوری در اسرع وقت وارد عملیات اجرائی گردند. به منظور رشد و توسعه اقتصادی استان پیشنهاد می شود:

۱- اجرای مصوبه طرح توسعه و تسهیل سرمایه گذاری توسعه ای در مناطق غرب و شرق کشور که توسط دولت محترم در تارخ ۱۲/۱۰/۸۹ ابلاغ گردیده است و استان کردستان را نیز شامل می شود از عوامل بسیار مؤثر در امر سرمایه گذاری در استان خواهد بود.

۲- تخصیص منابع صندوق توسعه ملی به صورت ویژه برای استان کردستان به میزان نیاز و با کاهش نرخ سود در حد تک رقمی، می تواند مشوقی مؤثر در جذب سرمایه گذار باشد.

۳- توسعه شهرکهای صنعتی و ایجاد عوامل زیر بنایی در بخش صنعت از دیگر مؤلفه های  پیشرفت صنعت می باشد. بنابراین شایسته است تا، سوای منابع مالی دستگاه متبوع و منابع استانی، از سوی دولت محترم به صورت ویژه اعتبارات مناسب و قابل ملاحظه ای برای تملک زمین و ایجاد تأسیسات زیر بنایی به این نهاد مهم و مؤثر، اختصاص داده شود تا زمین و امکانات زیربنایی لازم با قیمت مناسب و تشویقی، در اختیار سرمایه گذار قرار گیرد. به ویژه در مناطق مرزی استان.

۴- به دلیل کاهش ارزش پول ملی، برای سرمایه گذاری نیاز به ارقام ریالی بالایی می باشد و در این رابطه میزان اختیارات بانکهای محترم استان برای پرداخت بسیار محدود است و با عنایت به همکاری بیدریغ بانکهای محترم در استان نسبت به امر سرمایه گذاری تولیدی که جای تقدیر و تشکر را دارد و به منظور تسهیل و تسریع در کار، مستدعی است دستور فرمائید ترتیبی اتخاذ گردد تا اختیارات بانکهای استان برای پرداخت به سقف ۵۰ میلیارد تومان افزایش داده شود.

۵- اعتبارات توازن منطقه کمک شایانی به جذب سرمایه گذار دارد. لذا انتظار داریم برقراری توازن منطقه ای یکی از دستاوردهای سفر مبارکتان به استان باشد.

۶- در راستای کوچک سازی دولت و چابک سازی کارها از طریق سپردن کار مردم به مردم لازم است تشکلهای مردمی به ویژه خانه های صنعت و معدن که در بخش تولید بازوی اجرایی و توانمندی برای سازمانهای متولی تولید هستند تقویت و مورد حمایت بیشتر قرار گیرد و در بودجه جایگاهی مناسب به آن اختصاص داده شود به ویژه در مناطق غیر برخورداری چون کردستان.

۷- به منظور توسعه ی تولیدات صادرات محور بی صبرانه استدعای رفع موانع اجرایی پروژه مناطق آزاد شهرستانهای بانه و مریوان را داریم.

۸-  یکی از اقدامات بسیار مهم و مؤثر دولت محترم پروژة راه آهن همدان – سنندج می باشد و در پیشرفت این پروژة بزرگ استانداران محترم و مدیران استان به ویژه جناب آقای مهندس مرادنیا و دکتر نصرالهی زاده با تلاش ستودنی و پیگیری های بی وقفه و بسیار جدی حمایتهای دولت محترم را جلب و اعتبارات لازمه را جذب نموده اند، بنابراین در جهت تکمیل اثرات مثبت آن بر توسعه استان استدعا می شود، ادامه این پروژه مهم تا مرز باشماق مریوان در دستور کار دولت محترم قرار گیرد زیرا با رسیدن این شریان حیاتی توسعه، به مرز، امکان ارتباط ایران را از طریق اقلیم کردستان با کل خاورمیانه و تا اروپا مهیا می سازد که نه تنها در رشد اقتصاد استان بلکه در رشد اقتصاد کل کشور مؤثر خواهد بود.

جناب دکتر آنچه اشاره شد جزئی از اهم نیازهای منطقه است که حمایت جدی دولت محترم را می طلبد، لذا به مصداق عاقلان را اشاره ای کافیست بیشتر مصدع نمی شوم.

از شما برکت    ،     از ما حرکت

 

                                                                                                           باتشكر

                                                                                               عبدالله كارداني

                                                                 مدير عامل  خانه صنعت، معدن و تجارت كردستان

 

حتما ببینید

افزایش ۱۲.۵ درصدی حمل و نقل جاده ای

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مهرداد حمداللهی با اشاره …