راه‌اندازی کریدور سبز گمرکی بین ایران چین در دستور کار است

معاون امور گمرکی گمرک ایران گفت:

راه‌اندازی کریدور سبز گمرکی با چینی‌ها در راستای تسهیل در تجارت دو کشور در دستور کار است.

کد خبر:
۱۱۰۱۴۰۱۶۱۸

زمان انتشار:
۲۷ بهمن ۱۴۰۱ – ۰۹:۵۳ قبل از ظهر

۳ بازدید

فرود عسگری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا درخصوص سفر رییس‌جمهوری کشورمان به چین افزود: در حوزه گمرک، عمده مسائل مربوط به واردات کالاها، تجهیزات و مواد اولیه است.

وی گفت: چین هم در مقوله واردات و هم صادرات، شریک بزرگ و مهم تجاری کشورمان است و هرچقدر که بتوانیم کریدورهایی در قالب تفاهم‌نامه‌ها و قراردادها با گمرک چین ایجاد کنیم که تجار و بازرگانان دو طرف بتوانند با کمترین ایستایی و معظلی کالاهایشان را ترخیص کنند، به‌طور قطع به نفع دو کشور خواهد بود.
معاون امور گمرکی گمرک ایران تصریح‌کرد: این مساله و ایجاد تسهیلات برای تجار با کشورهایی که مراودات و تجارت بالایی با آنها داریم، جزو مواردی است که هم از سوی گمرک و هم سازمان توسعه تجارت در دستور کار است.
وی تاکید کرد: این موضوع و به‌ویژه کاهش هزینه‌های مواد اولیه، تجهیزات، ماشین‌آلات خطوط تولید و غیره در کمترین زمان ممکن بین تجار و بازرگانان ایران و چین با ایجاد کریدور سبز گمرکی در دستور کار است.
عسگری خاطرنشان‌کرد: اکنون شاهد فعالیت کریدور سبز گمرکی با روس‌ها هستیم و در این زمینه تجار بزرگ کشور به روسیه معرفی شده اند و هر دو گمرک ایران و روسیه تسهیلاتی را در قالب کریدور سبز ارائه می‌کنند.

نوشته شده توسط:
akhbar

حتما ببینید

تقویت هوشمندسازی سامانه ها و تجهیز گمرکات به ابزارهای کنترلی پیشرفته سبب رونق هر چه بیشتر تجارت می شود

رئیس سازمان توسعه تجارت در نشست مدیران گمرک : رئیس سازمان توسعه تجارت در نشست …