رایزنی‌ها برای بازگشایی مرز خسروی انجام شده است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید جواد حسینی کیا ظهر امروز چهارشنبه در نشست فعالان اقتصادی بخش خصوصی با نمایندگان شورای اسلامی استان کرمانشاه که در اتاق بازرگانی برگزار شد اظهار داشت: برخی مشکلات در استان وجود دارد که می‌توانیم با همکاری و همدلی آنها را به صورت داخلی حل و فصل کنیم.

وی افزود: بیکاری، زلزله و … ظرفیت‌هایی هستند که می‌توانیم از این تهدیدات به عنوان یک فرصت استفاده کنیم و از مسئولین کشور برای حل و فصل آنها دعوت به همکاری و اختصاص بودجه کنیم.

نماینده مردم سنقروکلیایی در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر فعال‌سازی واحدهای نیمه فعال، خاطر نشان کرد: باید مسئولان راهکارهای مناسب را برای این موضوع به کار گیرند تا گام‌های رو به جلو در این زمینه برداشته شود.

وی همچنین از بازگشایی مرز خسروی طی سال آینده خبر داد و افزود: از ظرفیت مرزها باید بیش از این استفاده کنیم و تمام رایزنی‌ها و مذاکرات لازم برای بازگشایی مرز خسروی انجام شده است.

حجت‌الاسلام حسینی کیا ابراز امیدواری کرد که بازگشایی مرز خسروی فتح بابی برای توسعه اقتصادی کشور و استان باشد.

وی بیان داشت: در برخی موارد قانونی خلاءهای وجود دارد که برای اصلاح آنها قانون لازم است و باید با همفکری در راستای اصلاح آن آن خلاءها قدم برداریم.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه همچنین تصریح کرد: قانون کشور ما قانون خوبی است اما اجرا نمی‌شود لذا باید به دستگاه‌های اجرایی تاکید کنیم که در راستای اجرای آنها تلاش مضاعف داشته باشند.

وی گفت: برای سال ۹۷ سهم مالیات استان کرمانشاه را ۲۷.۲ درصد در نظر گرفته بودند این در حالی بود که تهران ۶.۶ و اصفهان ۲.۲ درس نبود و ما جز استان‌های اول بودیم که مالیات بالایی در کشور داشتیم اما با تلاش‌های مجمع نمایندگان برای سال ۹۸ آن را به ۹ درصد رساندیم.

حجت‌الاسلام حسینی کیا افزود: در بحث اعتبارات هزینه‌ای رتبه ۵ کشور و در بحث اعتبارات عمرانی رتبه ۹ کشور رسیدیم بنابراین هرچه تعامل باشد ثمره آن به کل استان بازمی گردد.

حتما ببینید

استعفای دسته جمعی در اتاق بازرگانی زنجان

به گزارش خبرگزاری مهر، ۵ عضو از ۱۵ عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی …