رفع کمبود نیرو در گمرکات مرزی برای خدمات رسانی به زائران حسینی

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی میراشرفی دوشنبه شب در بازدید از پایانه مرزی شلمچه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سه مرز شلمچه، چذابه و مهران به صورت شبانه روزی و در مرز خسروی به صورت روزانه به زائران اربعین حسینی  در حال خدمت رسانی هستیم.

 وی با اشاره به اینکه پایانه مرزی شلمچه تنها مرز مجاز تردد اتباع خارجی است، افزود: گمرک تمهیدات خوبی برای این مسئله اندیشیده است.

میر اشرفی عنوان کرد: از سال گذشته تاکنون توانستیم با نصب دستگاه های ایکس ری در چهار مرز شلمچه، چذابه، مهران و خسروی به روند تردد زائران سرعت ببخشیم تا آنها هیچ گونه معطلی نداشته باشند.

وی ادامه داد: در حال حاضر خدمات خوبی در مرزها به زائران حسینی ارائه و همکاران در شیفت های مختلف فعالیت دارند؛ همچنین کمبود نیروی انسانی برای خدمات رسانی در گمرکات مرزی با اعزام نیرو از دیگر گمرکات کشور مرتفع شده تا خدمات رسانی بهتر و مطلوب تری برای زائران حسینی داشته باشیم.

 رئیس گمرک ایران در خصوص خودروهای اروندی تصریح کرد: طی بازدید در سفر قبلی و پس از بررسی موضوع نیمی از این خوردوها ترخیص شد و خودروهای باقی مانده در منطقه آزاد اروند که ترخیص برخی از آنها حجم موتوری بیش از ۲۵۰۰ سی سی دارند و تعدادی کمی از آنها آمریکایی است، با مقررات مغایرت دارند و بخشی دیگر از این خودروها نیز به مصوبه هیئت وزیران نیاز دارند که در حال پبگیری آن هستیم  البته به صورت قطعی نمی دانیم این‌اتفاق می افتد یا نه؟ اما ما پیشنهاد خود را برای تعیین تکلیف این خودروها مطرح کرده ایم.

وی در خصوص استقرار گیت های منطقه آزاد که هنوز انجام نشده تأکید کرد: اقدامات خوبی انجام شده اما طبق قانون کل مناطق آزاد و ویژه بر اساس استانداردهای لازم باید محصور باشند و گیت های ورود و خروج هم نیازمند تجهیز ابزار کنترلی است که باید انجام شود.

وی بیان کرد: گمرک برای گارد حفاظت مجوز استخدام ۸۵ نفر جذب نیرو را دریافت کرده که تعدادی از آنها می توانند پس از طی مراحل آزمون و جذب در این مناطق به کارگیری شوند که هنوز متأسفانه به دلیل مسائل اعتباری نتوانستیم‌ مجوز برگزاری آزمون و مراحل جذب را دریافت کنیم.

حتما ببینید

تقویت هوشمندسازی سامانه ها و تجهیز گمرکات به ابزارهای کنترلی پیشرفته سبب رونق هر چه بیشتر تجارت می شود

رئیس سازمان توسعه تجارت در نشست مدیران گمرک : رئیس سازمان توسعه تجارت در نشست …