روابط ایران و صربستان در حوزه‌های کشاورزی و گردشگری توسعه یابد

سفیر صربستان در تهران در جریان سفر به استان قزوین، با رئیس و برخی از اعضای هیات نمایندگان اتاق قزوین و فعالان اقتصادی این استان دیدار و گفت‌وگو کرد.

مهدی بخشنده رئیس اتاق قزوین در این دیدار، کشاورزی و گردشگری را دو حوزه مشترک موردعلاقه طرفین عنوان کرد و گفت: پیشنهاد ما اعزام یک هیات تجاری از استان قزوین برای بازدید از مراکز تحقیقاتی بذر کشاورزی در صربستان و پذیرش یک هیات تجاری صرب به‌منظور بازدید از توانمندی‌های کشاورزی استان قزوین است.

در ادامه ساروخانی رئیس کمیسیون گردشگری اتاق قزوین پیشنهاد کرد: اتاق مشترک ایران و صربستان با محوریت استان قزوین تشکیل شود؛ در حوزه صنایع نوآوری پتانسیل‌های مشترک همکاری وجود دارد؛ همچنین حذف روادید برای گردشگران دو کشور می‌تواند به ارتقای روابط در حوزه توریسم منجر شود.

همچنین جباری رئیس کمیسیون تجارت اتاق قزوین خاطرنشان کرد: خشکبار، صنایع غذایی و گیاهان دارویی ازجمله زمینه‌های مشترک فعالیت اقتصادی ایران به‌ویژه استان قزوین و کشور صربستان است و صادرات میوه‌های درختی ایران نیز بازار خوبی در کشور صربستان دارد.

در این نشست، منفرد، رئیس انجمن صنایع‌دستی استان ضمن برشمردن توانمندی‌های متنوع و کارآمد قزوین در حوزه صنایع‌دستی خاطرنشان کرد: با توجه به کیفیت، مرغوبیت و اصالت محصولات صنایع‌دستی قزوین، یکی از پیشنهادهای راهبردی ما امکان نمایش و ارائه مستقیم این محصولات در هتل‌ها، اقامتگاه‌ها و مراکز گردشگری کشور صربستان است.

در ادامه، دراگون تودورویچ، سفیر صربستان در تهران از آمادگی صربستان برای گسترش مبادلات تجاری با ایران و استان قزوین خبر داد.

 

حتما ببینید

اتاق ارومیه و اتاق بازرگانی شرقیه شمالی عمان، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ارومیه، گفت: با امضای تفاهم‌نامه همکاری بین اتاق …