رییس خانه صنعت، معدن و تجارت استان فارس در گفت وگو با ایراسین: مدیران بزرگ در اتاق‌های فکر به تصمیم سازی بپردازند/ فعالیت پنهان، مانعی برای تحریم است

سهراب شرفی در گفت وگو با ایراسین با بیان این مطلب در ادامه افزود: در کنار بحث تحریم‌ها، تصمیماتی آنی همچون کاهش قیمت فولاد و تحریم سبب شده تا بازار داخلی متلاطم شود و اکنون تاثیرات آن بر بورس نیز کاملا مشخص و آشکار است

وی ادامه داد: اعمال تحریم‌ها در کنار موارد یادشده به طور قطع بر صنعت فولاد کشور اثرخواهد گذاشت. همچنین زمانی که مدیرانی از صنعت فولاد ایران مورد تحریم قرار می‌گیرند ممکن است روی روند فعالیتشان نیز اثرگذار باشد و حتی انگیزه این افراد را برای ادامه فعالیت کم کند. بنابراین اتفاقات رخداده باعث می‌شود تا صنعت فولاد نتواند نقش خود را به درستی ایفا کند و روز به روز در حوزه صادرات حضور کمرنگتری داشته باشد.

به گفته وی، تحریم‌ها بر صنایع مختلف کشور از جمله فولاد بی اثر نیست، همچنین تصمیمات خلق‌الساعه نیز در کنار ضربه‌های ناشی از تحریم، ضربه‌ای مضاعف بر صنعت فولاد وارد می‌کند؛ پس باید برای فولاد استراتژی بلند مدت تعریف کرد تا دستخوش تصمیمات خلق الساعه، فوری، همچنین تحریم‌ها نشود.

شرفی افزود: اگر استراتژی مناسب و بلند مدت برای موصوعات اساسی همچون فولاد، سیمان و … داشته باشیم، روی بازارهای هدف نیز می‌توان برنامه‌ریزی انجام داد، اما اگر قرار باشد تحریم‌ سرنوشت ما را مشخص کند، متاسفانه یا از بازارهای جهانی اخراج می‌شویم یا اینکه نمی‌توانیم حرفی برای گفتن داشته باشیم.

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت استان فارس ادامه داد: باید برای فولاد فکر اساسی اندیشید و مدیران قدرتمندی که در این صنعت حضور فعال و ارزشمند داشته و احتمال تحریم شدن آنها وجود دارد، در پشت پرده کار کنند تا صنعت ما دستخوش این تصمیمات نابخردانه از سوی امریکا و تحریم‌های آن نشود.

شرفی ادامه داد: درخواست ما از وزارت صمت و متولیان صنعت فولاد این است که افراد شاخص به عنوان تصمیم گیرندگان اصلی برای این صنعت انتخاب شوند اما فعالیت آنها به دور از چشم همگان و پنهانی باشد.

به عقیده شرفی، تحریم افراد کارآمدی همچون مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان قطعا به صنعت فولاد ایران ضربه می‌زند. چراکه ایران همیشه حرفی برای گفتن در صنعت فولاد داشته و دارد؛ پس به نظر می‌رسد بهتر است افرادی همچون ایشان در اتاق فکر و تصمیم‌گیری‌های اصلی حضور داشته، اما در صحنه اصلی کار نباشند تا به راحتی مورد تحریم قرار نگیرند که در ادامه عواقب تحریم صنعتی را مورد هجمه قرار دهد یا آن را منفعل کند.

حتما ببینید

افزایش ۱۲.۵ درصدی حمل و نقل جاده ای

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مهرداد حمداللهی با اشاره …