رییس خانه صنعت، معدن و تجارت در گفتگو با «بازار» مطرح کرد: رونق تولید باعث کاهش آسیب های اجتماعی | مسوولان به دغدغه های صنعتگران توجه داشته باشند

سجاد صفری؛ بازار: «سید عبدالوهاب سهل آبادی» در گفتگو با خبرنگار بازار در پاسخ به این پرسش که اشتغال جوانان در بخش صنعت کشور چه اثراتی را به دنبال دارد؟ اظهار داشت: توانمندی در صنعت و تولید، زمینه ساز تحقق اقتصاد مقاومتی و رونق اقتصادی کشور است که اشتغال جوانان در بخش صنعت و تولید باعث توانمندی این بخش می شود.
وی افزود: اشتغال جوانان در بخش صنعت و تولید کشور، نقش مهمی در خودکفایی کشور در زمینه تولید محصولات مورد نیاز جامعه، دارد.
رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران، تصریح کرد: بخش تولید و صنعت کشور توانایی افزایش تولید را دارد و دستیابی به این امر در گرو همراهی دستگاه‌ها و سازمان های مرتبط و همچنین حضور و اشتغال جوانان در این بخش است.
سهل آبادی، تاکید کرد: فعالان بخش تولید و صنعت کشور، رزمندگان جبهه اقتصادی هستند و صنعتگران در زمان اعمال تحریم های ظالمانه آمریکا بر علیه ایران، توانستند با تلاش جهادی، کشور را از سخت ‌ترین بحران‌ ها نجات دهند.
وی در ادامه، گفت: آرامش در بازار مهمترین عامل موفقیت در بخش صنعت کشور است و همراهی دستگاه ها با بخش تولید زمینه ساز شکوفایی این بخش می شود.

جهش تولید صرفا به معنای افزایش تولید نیست و به معنای تغییر است

تحقق جهش تولید در بخش صنعت کشور
رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در پاسخ به این پرسش که سالجاری، توسط مقام معظم رهبری بعنوان سال جهش تولید نامگذاری شد و آیا صنعت کشور در سال ۹۹ توانست به جهش تولید دست پیدا کند؟ به بازار، گفت: با شیوع بیماری کرونا در کشور، بخش صنعت و تولید با محدودیت هایی روبرو شد ولی با تلاش و پشتکار صنایع مختلف، صنعت کشور توانست رسیدن به جهش تولید را محقق کند.
سهل آبادی اظهار داشت: جهش تولید صرفا به معنای افزایش تولید نیست و به معنای تغییر است.
وی افزود: خوشبختانه، در سال ۹۹ تغییر و تحول در بخش صنعت و تولید کشور، اتفاق افتاد و همین موضوع، زمینه ساز تحقق جهش تولید در کشور شد.
این مقام مسوول، تصریح کرد: نمونه بارز رسیدن به جهش تولید در کشور، تولید انبوه ماسک، انواع مواد ضدعفونی کننده و بهداشتی توسط فعالان بخش صنعت در کشور بود که توانستند نیاز جامعه را تامین کنند تا کشور به واردات این محصولات، بی نیاز باشد.
سهل آبادی، در ادامه، بیان کرد: علاوه بر این، ورود شرکت های مختلف به عرصه تولید واکسن کرونا و همچنین، اقدامات شرکت های دانش بنیان کشور، تحسین برانگیز است.

بیکاری و رکود زمینه ساز بسیاری از آسیب ها و تنش های اجتماعی بوده و نیاز است به بخش تولید و صنعت کشور، توجه شود تا اقتصاد کشور و جامعه به پیشرفت برسد

 

کاهش آسیب های اجتماعی در گرو افزایش اشتغالزایی
رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در پاسخ به این پرسش که افزایش تولید در کاهش آسیب های اجتماعی چه نقشی دارد؟ به بازار، گفت: اقتصاد کشور وابسته به تولید است و وقتی که تولید افزایش یابد زمینه اشتغالزایی بیشتری برای جوانان فراهم می شود و این موضوع، باعث کاهش نرخ بیکاری در کشور می شود.
سهل آبادی اظهار داشت: وقتی که نرخ بیکاری در کشور کاهش یابد در واقع، جوانان به کار مشغول هستند و این موضوع باعث کاهش آسیب های اجتماعی در کشور خواهد شد.
وی تصریح کرد: اگر بخش تولید و صنعت کشور، رونق داشته باشد هم به اقتصاد کشور و جامعه، کمک می شود و هم اینکه آسیب های اجتماعی به حداقل خواهد رسید که در نتیجه، شاهد جامعه ای آرام خواهیم بود.
این مقام مسوول، تاکید کرد: بیکاری و رکود زمینه ساز بسیاری از آسیب ها و تنش های اجتماعی بوده و نیاز است به بخش تولید و صنعت کشور، توجه شود تا اقتصاد کشور و جامعه به پیشرفت برسد.

تولیدکنندگان با مشکلات عدیده ای روبرو هستند که عدم نقدینگی یا کمبود آن، بزرگترین مشکل پیش روی آنها است

باید از صنعت کشور به درستی حمایت شود
رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در پاسخ به این پرسش که بخش صنعت و تولید کشور با چه مشکلاتی روبرو است؟ به بازار، گفت: بزرگترین مشکل در بخش تولید و صنعت کشور، دغدغه هایی است که تولید کنندگان با آن روبرو هستند.
سهل آبادی اظهار داشت: تولیدکنندگان اگر به دلیل مشکلات اقتصادی، نتوانند حق بیمه کارگران خود را به موقع پرداخت کنند با جریمه از سوی سازمان تامین اجتماعی روبرو می شوند و این سازمان، دفترچه های بیمه کارگران را تمدید نخواهد کرد.
وی تصریح کرد: تولیدکنندگان با مشکلات عدیده ای روبرو هستند که عدم نقدینگی یا کمبود آن، بزرگترین مشکل پیش روی آنها است.
سهل آبادی تاکید کرد: وقتی که یک تولیدکننده به دلیل مشکلات مالی، قادر نباشد به موقع حقوق کارگران خود را پرداخت کند کارگران با مشکلات اقتصادی روبرو می شوند که این موضوع به تولید و صنعت کشور آسیب می رساند.
وی در پایان، گفت: مسوولان بایستی به دغدغه های صنعتگران توجه کنند و برای رفع مشکلات موجود در بخش صنعت کشور، تصمیمات موثر و سازنده ای را اتخاذ کنند و اگر از صنعت کشور، درست حمایت شود تحریم‌ ها هیچ اثری نمی‌ توانند داشته باشند و نیاز است بعضی از قوانین موجود در بخش صنعت کشور، تغییر کند.

حتما ببینید

افزایش ۱۲.۵ درصدی حمل و نقل جاده ای

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مهرداد حمداللهی با اشاره …